چهارمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» پایان یافت
کد خبر: 3858723
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

چهارمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» پایان یافت

گروه اجتماعی ــ چهارمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» با ارائه مقالات و سخنرانی‌های دانشمندان و اساتید داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مسئول همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه چهارمین دوره این همایش طی روزهای 28 تا 30 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد، به تبیین محورهای این همایش طی چهار دور گذشته پرداخت.

وی افزود: محور دور اول همایش تبیین و معرفی سیره نبوی، محور دوم ترویج سیره نبوی و محور دورهای سوم و چهارم نظریه‌پردازی در سیره نبوی بودند.

محمودی با یادآوری اینکه دوره چهارم این همایش شب گذشته در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایان یافت، گفت: دانشمندان و اساتید برجسته‌ای در این همایش از سراسر کشور حضور پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه در این دوره 12 نشست علمی با 12 عنوان برگزار شد، گفت: طی دو روز و در هر روز 6 نشست علمی در سه سالن به صورت همزمان اجرا شدند.

مسئول همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» با تصریح اینکه در این همایش قریب 70 میهمان خارج از استان فارس و همچنین اساتید حوزه و دانشگاه‌های فارس حضور داشته و به ارائه مقاله پرداختند، گفت: میهمانان خارجی نیز به صورت ویدئو کنفرانس در همایش حضور داشتند.

محمودی یادآور شد: محور دوازده نشست درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر بیانیه گام دوم بود که بنا بر این بود که اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نقطه نظرات تکمیلی خود را نسبت به بیانیه گام دوم مکتوب و اعلام کنند.

وی بیان کرد: این همایش فضایی ایجاد کرد که هم‌افزایی بسیار منطقی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود و بحمد الهی در کنار این کارهای علمی با مشارکت حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی حتی دانشگاه‌های وزارت علوم انجام شد و یکی از نکات مثبت این جریان تفاهم‌نامه‌های متعددی بود که بین مراکز حوزوی و دانشگاهی به امضا رسید و امیدواریم این حرکت استمرار پیدا کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس ادامه داد: در عین حالی که در این بحث‌های نظریه‌پردازی مطرح می‌شد، یک نقطه آسیب‌زدایی در این عرصه هم ایجاد شد زیرا عده‌ای با ادعای سیره نبوی موجبات وهن رسول خدا(ص) و ائمه هدی را فراهم کرده بودند که با روشنگری که در این همایش ایجاد شد راه برخی از این مدعیان به صورت منطقی و یک حرکت کاملاً علمی مسدود شد.

محمودی ضمن قدردانی از زحمات خبرگزاری ایکنا در پوشش اخبار این همایش طی چهار دور گذشته گفت: هرچقدر بتوانیم در این عرصه تلاش کنیم تا فعالیت‌های این حرکت را معرفی کنیم، می‌توانیم کمک شایانی برای معرفی انسان آنگونه که هست انجام دهیم.

مسئول همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» گفت: بیشتر اهتمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، مباحث سلامت و پیشگیری و درمان است و این همایش باعث شد که ذهن‌های دانشمندان علوم پزشکی به بعد دیگر انسان که روح آن است معطوف شود و عرصه‌های جدیدی برای علوم پزشکی باز کند.

انتهای پیام
captcha