خروش هوشمندانه مردم شیراز در برائت از اشرار/ مطیع امر رهبریم
کد خبر: 3858582
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

خروش هوشمندانه مردم شیراز در برائت از اشرار/ مطیع امر رهبریم

گروه سیاست و اقتصاد ـ راهپیمایی برائت مردم شیراز از اشرار و فتنه‌های آشوبگران در اغتشاشات اخیر با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار شد كه در آن مردم بر این نكات تأكید كردند كه همواره پشتیبان ولایت بوده و با وجود مشكلات معیشتی، از امنیت و دفاع از كشور غافل نمی‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، راهپیمایی گسترده و پرشكوه مردم بصیر و هوشیار شیراز در برائت از اشرار و محكومیت جنایات آشوبگران در اغتشاشات اخیر و هتك حرمت به مقدسات اسلامی امروز، 30 آبان‌ماه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
این راهپیمایی از ساعت 9:30 صبح امروز از محل چهار راه 15 خرداد به‌سمت چهار راه پیروزی ادامه یافت اما به دلیل استقبال گسترده مردم، حركت مردم از یك ساعت قبل از زمان اعلام شده در خیابان‌های منتهی به سمت چهار راه 15 خرداد انجام می‌شد.
همه آمده بودند، زن و مرد، پیر و جوان از هر قشر و صنفی اعم از كارگر و كارمند، دانشجو و دانش‌آموز، فرهنگی و بازنشسته، مسئولان ارشد استانی در رده‌های مختلف، علما و فضلا، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه و غیره كه این مسئله باعث شد تا حماسه دیگری از جنس حضور مردم رقم خورد.
راهپیمایام ضمن سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه ملت آمده به عشق رهبر آمده»، «ملت ما بیداره از آمریكا بیزاره»، «سلام بر خمینی(ره)، درود بر شهیدان» و همچنین لبیك‌هایی نظیر «یا زهرا(س)»،‌ »الله اكبر» مسیر خیابان لطفعلی‌خان زند را به سمت چهار راه پیروزی طی كردند.
در حاشیه این راهپیمایی دقایقی را با مردم در سنین و اقشار مختلف همكلام شدیم تا انگیزه آنان را در حضور این راهپیمایی علی‌رغم وجود تمام مشكلات معیشتی بپرسیم.

دفاع از خون شهدا و منویات رهبری
معصومه قشقایی، بانوی 50 ساله خانه‌دار به خبرنگار ایكنا گفت: ما مسلمانیم و امروز هم برای دفاع از خون شهدا و مقام معظم در راهپیمایی حضور پیدا كردیم.
وی با تأكید بر اینكه مقام معظم رهبری پشتیبان این نظام و حكومت است، گفت: ما همه جانمان را فدای ولایت می‌كنیم و حتی این مشكلات اقتصادی هم موجب نمی‌شود پشت رهبر خود را خالی كنیم و همواره مطیع امر رهبریم.
جلال امیری، دانشجوی 25 ساله شیرازی نیز به خبرنگار ایكنا گفت: ما امروز آمدیم تا هم آمریكا و هم فتنه‌گران را سر جای خودشان بنشانیم و بگوییم هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهیم و ما همواره پشتیبان ولایت فقیه هستیم و اجازه نمی‌دهیم كه خون شهدایمان پایمال شود.

مشكلات معیشتی دلیلی برای غفلت از امنیت نیست
وی با بیان اینكه امروز با حضور گسترده مردم در این راهپیمایی مشاهده كردیم كه پشتیبان فتنه‌گران خار و رسوا شدند، گفت: باعث و بانی این گرانی و مشكلات معیشتی هم هر كسی است، رسوا خواهد شد اما نكته مهم این است كه مشكلات معیشتی كه همه با آن درگیر هستند، باعث نمی‌شود از امنیت خود غافل باشیم و هیچ‌گاه امنیت خود را با این مشكلات معاوضه نمی‌كنیم.
هاجر جهاندیده، بانوی 36 سال خانه‌دار نیز به خبرنگار ایكنا گفت: امروز برای دفاع از مقام معظم رهبری آمدیم تا ثابت كنیم همواره پشت ولایت فقیه قرار داریم البته این حضور به معنای آن نیست كه مسببان این فتنه را تأیید كرده‌ایم و هر كسی در هر مسئولیتی كه قرار دارد باید سعی كند باری از روی دوش مردم بردارد.

هر ایرانی، باید عرق ایرانی بودن داشته باشد
قاسم ملك‌محمدی، یكی از یادگاران دوران دفاع مقدس هم به خبرنگار ایكنا گفت: امروز برای حفظ كشور و بقاع مملكتمان در این راهپیمایی حضور پیدا كردیم زیرا فارغ از داشتن هر عقیده و نظری، ما مسلمان و ایرانی هستیم و هر ایرانی هم باید عرق ایرانی بودن را داشته باشد.
وی افزود: ما 8 سال در جبهه‌های جنگ جنگیدیم و اجازه ندادیم حتی یك وجب از این خاك كشور به دست دشمنان بیفتد و در آن دوران با 36 كشور در حقیقت جنگیدیم اما استقامت كردیم و پیروز شدیم لذا امروز هم اجازه نمی‌دهیم كه دشمن در خانه خودمان پیروز شود.

وظیفه همه مردم حفظ كشور است
ملك‌محمدی با تأكید بر اینكه وظیفه همه برای نجات كشور حضور در صحنه است، گفت: امروز مشاهده می‌كنیم كه ابرقدرت‌ها بر علیه ایران اسلامی قرار دارند زیرا ایران كشوری مقتدر است و آنان این اقتدار را بر نمی‌تابند و می‌خواهند به هر طریق كه شده این اقتدار را در هم بشكنند.
این یادگار دوران دفاع مقدس تأكید كرد: متأسفانه عده‌ای امروز پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را نمی‌بینند و تنها به كمبودها توجه دارند و از آن‌ها گلایه‌مند هستند در صورتی كه نباید هیچ‌گاه تنها نیمه خالی لیوان را مشاهده كرد.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه من یك كارگرم و حقوق آنچنانی ندارم و من هم مانند سایر مردم دارای مشكلات معیشتی فراوانی هستم اما به خاطر مملكتی كه برای آن 8 سال با خون و دل جنگیدیم امروز به عرصه آمدم و هیچ‌گاه به راحتی كشور خود را تحویل دشمنان نمی‌دهیم.

رد تمام مهره‌های مدنظر دشمن
ملك‌محمدی گفت: همه ما ناكارآمدی رژیم پهلوی را مشاهده كردیم و همین موجب سقوط این رژیم شد اما امروز دشمنان تلاش می‌كنند تا ربع پهلوی را برای مردم ایران علم كنند و یا اینكه منافقانی كه جنایات گسترده‌ای در تمام نقاط كشور حتی در شیراز انجام دادند، سعی می‌كنند امنیت كشور را خدشه‌دار كنند در صورتی كه اینان كسانی بودند كه مردم ابتدای انقلاب به آن‌ها رأی ندادند و نتوانستند هیچ سهمی از این انقلاب دریافت كنند لذا همچنان به دنبال كسب قدرت هستند.
وی تأكید كرد: كدام انسان عاقلی به كسانی كه خون‌خوار و جنایتكار هستند و در همین كشور 17 هزار نفر از هم‌وطنان خود را به طرزهای بسیار فجیعی شهید كردند، رأی می‌دهد و قبول می‌كند؛ درست است امروز كاستی‌هایی داریم و حق داریم اعتراض كنیم اما اغتشاش و آشوب را هرگز قبول نمی‌كنیم.

امروز همه با میل خود حضور یافتند
این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی اشاره كرد و گفت: امروز همه مردم خودشان و به میل خود در این راهپیمایی حضور پیدا كردند اما در چند روز اخیر مشاهده كردیم كه اغتشاشگران سعی می‌كردند با بستن راه مردم و آتش زدن اموال خصوصی و عمومی مردم برای خود یاركشی كنند كه شكست خوردند.

بیانیه پایانی
بنا بر این گزارش، در پایان این راهپیمایی، بیانیه پایانی توسط مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس قرائت شد كه در آن آمده است:
ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون (سوره انبیا- آیه 105 )
مصوبه اخیر سران سه قوه نکاتی را در بر دارد که هوشیاری مردم وآگاهی آحاد ملت را می‌طلبد تا مطالبات مردم سبب فرصت‌سازی برای دشمنان قسم خورده ملت ایران نگردد و موجب خسارت زدن بر اموال عمومی و خصوصی و نیز تعطیلی بازار و اختلال در کسب روزی در کسبه ورانندگان و سایر اقشار جامعه نگردد که خسارت‌زنندگان از مردم جدا هستند.
همچنان که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی فرمودند: آتش زدن به فلان بانک، این کار مردم نیست، این کار اشرار است، این را باید توجّه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسان‌های ناباب وارد میدان می‌شوند، گاهی بعضی از جوان‌ها هم از روی هیجان با این‌ها همراهی می‌کنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آورند.
مردم ولایت‌مدار و انقلابی شیراز با بیان اینکه حقیقتاً نگران بوجود آمدن مشکلات اقتصادی بیشتر هستند، اعلام می‌دارند:
1- ملت شریف ایران برای حفظ دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده و از هر کوششی برای حراست از این ارزش ها دریغ نخواهند نمود.
2- مردم سرافراز شیراز آگاه هستند که فتنه اخیر و اغتشاشات به وجود آمده، ریشه در دشمنی استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا دارد و هر گونه مداخله در امور داخلی کشور را توسط بیگانگان محکوم می‌نماید.
3- سران سه قوه باید مراقب باشند تا گرانی‌های افسار گسیخته به بهانه افزایش قیمت سوخت بر سایر اجناس غلبه نکند، چرا که مردم گله‌مند و نگران هستند.
4- از قوه قضائیه و دادگستری کل استان فارس انتظار می‌رود تا با مراقبت از حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هر گونه تعرض به اموال عمومی و خصوصی، در مورد اشرار، نفوذی‌ها و ضد انقلاب که با اقدامات خرابکارانه در مسیر دشمن قدم بر می‌دارند و امنیت مردم و جامعه را هدف گرفته‌اند، با قاطعیت برخورد قانونی نماید وگزارش اقدامات را به سمع ونظر مردم برسانند.
5- نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بدانند که باید با قاطعیت و به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و محافظه‌کاری در بین مردم، دانشگاه‌ها، مساجد، بازار و محافل حضور داشته و سخنان مردم را شنیده و از طریق مجامع قانونی مسائل ومشکلات آنان را پیگیری نمایند.
6- ملت رشید و سرافراز شیراز رمز پیشبرد اهدف انقلاب اسلامی و به چالش کشیدن نظام سلطه و استکبار را در وحدت کلمه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانسته و با تمام وجود به وصیت نورانی و جاوادانه خمینی کبیر(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد، عمل کرده و اجازه نخواهد داد پیوند مستحکم بین امام وامت ذره‌ای با خدشه مواجه شود.
7- ملت شریف شیراز از اقدامات به موقع و سریع نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و بسیج سرافراز تشکر نموده و خواستار مراقبت هرچه بیشتر برای تامین امنیت عمومی و مهار شرارت مهره‌های استکبار بوده و برخورد قاطع و قانونی این عزیزان را در خاموش کردن فتنه اخیر تائید می‌نماید.
8- ما راهپیمایان با تاکید بر کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایکنه، امنیّت از مهم‌ترین و مؤثّرترین عوامل مورد نیاز یک جامعه است و اگر امنیّت در یک جامعه‌ای نباشد، در آن جامعه هیچ کار درست و مثبتی نمی‌شود انجام داد و اگر کشور مورد تهدید دشمنان قرار گرفت، نه کار علمی و تحقیقی در آن کشور میشود درست انجام داد، نه فعّالیّت اقتصادی میشود انجام داد، نه کار فکری و فرهنگی میشود انجام داد، لذا ضمن تاکید بر توجه به رونق تولید، حمایت از کارآفرینان، تولید کنندگان و صنعت داخلی بر استمرار تلاش مسئولان برای خودکفایی و رونق اقتصاد داخلی بدون چشم داشت به بیگانگان تاکید می‌نماییم.

انتهای پیام
captcha