اتمام عملیات ساخت مجدد واحدهای مسكونی آسیب‌دیده از سیل تا پایان امسال
کد خبر: 3858149
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
در فارس صورت گرفت؛

اتمام عملیات ساخت مجدد واحدهای مسكونی آسیب‌دیده از سیل تا پایان امسال

گروه اجتماعی ـ معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن فارس با بیان اینكه تاكنون بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات و وام برای ساخت مجدد واحدهای مسكونی آسیب‌دیده از سیل در این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ساخت این واحدها به اتمام برسد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن فارس امروز، 28 آبان‌ماه به تشریح مراحل پرداخت وام‌ها و تسهیلات جبران خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیرات مسکن، و کمک‌های معیشتی و کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان سیل در استان پرداخت و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 3800 واحد در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس در قالب واحدهای تعمیری و 1983 واحد دراین مناطق در قالب واحدهای نیازمند احداث مجدد مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت.
وی افزود: برای اجرای عملیات احداث واحدهایی که نیازمند ساخت مجدد بوده‌اند نیز تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات و وام پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ساخت این واحدها به اتمام برسد.
نصیری بیان كرد: از مجموع واحد‌هایی که نیاز به احداث مجدد دارند تاکنون یک هزار و 844 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، بانک با یک هزار و 213 واحد عقد قرار داد کرده، برای یک هزار و 409 واحد عملیات احداث آغاز شده و 470 واحد در مرحله دیوار چینی و 242 واحد در مرحله سقف‌زنی است.
معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن فارس یادآور شد: بنیاد مسکن با مشارکت بانک‌های عامل در قالب تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف 15 میلیون تومان وام تعمیرات برای واحدهای شهری و روستایی، 40 میلیون تومان وام احداث واحد های روستایی، 50 میلیون تومان وام احداث واحد های شهری، تا سقف 15 میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این وام‌ها که با نرخ بهره اندک حداکثر 4 درصد تصویب و پرداخت شده برای واحدهای خسارت دیده احداثی و تعمیری وام های بلا عوض نیز بین 3 تا 5 میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است.
نصیری با بیان اینکه کار تعمیرات واحد های تعمیری تا پایان شهریورماه به پایان رسید، افزود: بیش از 300 میلیارد ریال برای اتمام عملیات تعمیر 3 هزار و 800 واحد شهری و روستایی آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های مختلف استان فارس در قالب تسهیلات و وام پرداخت شده است.
نصیری با بیان اینکه وام‌های معیشتی و بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیل در شیراز و سایر شهرستان‌ها پرداخت شده است گفت: به 3800 واحد نیازمند تعمیرات 10 میلیارد و 470 میلیون تومان وام بلا عوض تعمیری، به 3 هزار و 351 متقاضی وام معیشتی به مبلغ 11 میلیارد و 933 میلیون تومان و به 686 متقاضی واحدهای احداثی مبلغ 5 میلیارد و 346 میلیون تومان وام بلا عوض احداثی پرداخت شده است.
وی همچنین از اعطای سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و تعمیری در شهرستان‌های استان فارس در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عاملیت بنیاد مستضعفان و با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: برای واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند 16 کیسه سیمان 50 کیلوگرمی رایگان و برای واحدهای تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است.
نصیری افزود: تاکنون 125 محموله سیمان در قالب 68 هزار پاکت به افراد تحویل داده شده است و خط تولید سیمان نهاوند به صورت اختصاصی برای واحد های آسیب دیده از سیل استان فارس سیمان تولید می‌کند.

انتهای پیام
captcha