فعالیت‌های قرآنی وزارت دفاع/ از اجرای طرح «السابقون» تا فعالیت 16 مدرسه قرآن
کد خبر: 3858107
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

فعالیت‌های قرآنی وزارت دفاع/ از اجرای طرح «السابقون» تا فعالیت 16 مدرسه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل امور قرآن و عترت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه از اجرای طرح‌های «الحافظون»، «السابقون»، فعالیت 16 مدرسه قرآنی، 16 خانه قرآنی، 15 مهد قرآنی در سطح كشور خبر داد.

حسن فراهانی، مدیركل امور قرآن و عترت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مانند سایر نیروهای مسلح برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقداماتی را در دستور كار قرار داده است تا نقش خود را در این زمینه ایفا كند.
وی از فعالیت 16 مدرسه تخصصی قرآنی ذیل این وزارتخانه در سطح كشور خبر داد و افزود: برای توسعه فرهنگ قرآن كریم در این مدارس برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم.
فراهانی ادامه داد: در این مدارس از آموزش‌های روخوانی قرآن گرفته تا سطوح عالی تجوید، صوت و لحن و حفظ قرآن و همچنین تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، آموزش احكام و نهج‌البلاغه و غیره تدریس می‌شوند.
وی با بیان اینكه فعالیت‌های این مدارس در دو بخش كاركنان و خانواده‌ها در تمام سطوح سنی اجرا می‌شوند، گفت: همچنین در این مدارس اعطای مدارك پایان‌دوره، اعزام به اردوهای سیاحتی و زیارتی و غیره برای قرآن‌آموزان انجام می‌شود.
مدیركل قرآن و عترت وزارت دفاع همچنین ارائه آموزش‌های غیرحضوری حفظ برای كاركنان و خانواده‌ها در تمام نقاط كشور را از دیگر فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه اعلام كرد و گفت: قریب 15 مهد قرآنی در سطح كشور داریم كه به كودكان 5 تا 7 سال آموزش‌های قرآنی به خصوص حفظ جزء 30 قرآن را آموزش می‌دهیم.
وی اظهار كرد: ما علاوه بر اجرای طرح «الحافظون» كه برای كاركنان و خانواده‌های نیروهای مسلح اجرا می‌شود، طرح «السابقون» نیز برای افرادی كه سرعت بالاتری برای حفظ قرآن دارند، اجرا می‌شود.

اجرای 30 فعالیت در دارالقرآن وزارت دفاع
فراهانی همچنین به دیگر فعالیت‌های قرآنی وزارت دفاع اشاره كرد و گفت: در دارالقرآن كریم وزارت دفاع حدود 30 فعالیت عمده قرآنی اجرا می‌شود كه از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن هم برای كاركنان و هم خانواده‌ها به‌صورت دو سالانه اشاره كرد.
مدیركل قرآن و عترت وزارت دفاع، برپایی محافل انس با قرآن، كرسی‌های تلاوت قرآن، طرح‌های مختلف ختم قرآن، جشن تكلیف و غیره را از دیگر فعالیت‌های فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه اعلام كرد و گفت: در مدارس قرآن نیز بیش از 40 عنوان برنامه اجرا می‌شوند.
وی با بیان اینكه همچنین طرح‌های برای تدبرو تفسیر قرآن در سطح وزارتخانه اجرا می‌كنیم، گفت: حدود 16 خانه قرآنی نیز در سطح كشور داریم كه به‌صورت خودجوش فعالیت‌های قرآنی را در سطح شهرك‌های سازمانی وزارت دفاع دنبال می‌كنند و ما نیز آنان را حمایت می‌كنیم.

انتهای پیام
captcha