طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3856062
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در شهرستان‌های رستم، قیر و کارزین، زرین دشت، کوار و فراشبند خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، ۱۹ آبان در نشست مشترک با مدیرکل امور اجتماعی استانداری این استان از اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی در شهرستان‌های رستم، قیر و کارزین، زرین دشت، کوار و فراشبند خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح، ایجاد فرصت‌های یادگیری برای عموم شهروندان در اقصی نقاط استان است.
وی تأكید كرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های یاد شده بیشترین آمار بی‌سوادی را دارند، طرح شتاب‌بخشی در این نقاط مدنظر اجرا خواهد شد.
معاون سوادآموزی آموزش ‌و پرورش فارس ادامه داد: جامعه هدف در سوادآموزی افراد بین ۴۹- ۱۰ سال هستند و با اجرای این طرح در این شهرستان‌ها، جایگاه سوادآموزی استان ارتقا و تعداد افراد بی‌سواد در استان و شهرستان‌های یادشده نیز کاهش خواهد یافت.
نوروزی، کاهش و رفع نابرابری آموزشی، توجه به سواد به‌ عنوان حقوق اولیه و قطعی مردم، تسریع در دستیابی به شاخص توسعه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در راستای توسعه پایدار را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
كیوان نیازی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه سواد به ‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه ‌یافتگی هر کشور گفت: در اجرای این طرح در ۵ شهرستان مذکور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، رؤسای آموزش‌ و پرورش و سایر نهادها نیز دخیل هستند.
نیازی یادآور شد: لازم است با تشکیل شورای پشتیبانی در این شهرستان‌ها با حضور همه اعضا، وظیفه هر اداره مشخص و به آن‌ها ابلاغ شود که قطعاً این کار در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha