شیراز؛ میزبان نخستین جشنواره منطقه‌ای کارآفرینی و مهارت «قاصدک»
کد خبر: 3856046
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

شیراز؛ میزبان نخستین جشنواره منطقه‌ای کارآفرینی و مهارت «قاصدک»

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای كارآفرینی و مهارت «قاصدك» با رویكرد گسترش و ترویج مفاهیم كارآفرینی به‌منظور تحقق شعار سال در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، كیوان نیازی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، امروز، 19 آبان‌ ماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای گسترش ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعیین شعار سال با عنوان رونق تولید، نخستین جشنواره منطقه‌ای کارآفرینی و مهارت «قاصدک» در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های فیلم، گزارش خبری، عکس و داستان کوتاه با حضور استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

نیازی تأکید کرد: میزبانی شهر شیراز در این رویداد مهم فرهنگی و هنری پیام‌آور اهمیت و برجستگی این خطه در زمینه کار و تلاش و مهارت‌آموزی و الهام‌بخش خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ادامه داد: قاصدک، جشنواره‌ای برای ترویج و گسترش کارآفرینی در بستر هنر و اندیشه خلاقانه کسانی است که دغدغه‌های خود را در قالب‌های متنوع هنری خلق کرده‌اند و قاب جشنواره قاصدک با هدف ارج نهادن به این هنرمندان، ترویج مفاهیم کارآفرینی و برجسته سازی الگوهای موفق در حوزه کسب و کار، میزبان این آثار خواهد بود، با این امید که پیوند هرچه بیشتر هنرمندان و کارآفرینان زمینه خلق آثاری برجسته در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشورمان را به دنبال داشته باشد.

نیازی موضوع این جشنواره را برشمرد و گفت: جوان، میدان‌دار عرصه کارآفرینی و تولید؛ کارآفرینی و خانواده پویا؛ قاچاق کالا و تولید داخلی؛ اقتصاد دانش‌بنیان؛ رسانه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، کسب و کارهای نوین؛ نقش اقتصاد مقاومتی در وحدت و انسجام اسلامی؛ ارتباط دانشگاه کارآفرین با بخش‌های تولید و نقش آن بالندگی کشور؛ نقش تولید در افزایش نشاط اجتماعی؛ اشتغال و سلامت جسمی و روانی؛ مهارت‌آموزی؛ اشتغال پایدار و کارآفرینی؛ کسب و کارهای فراموش شده، کارآفرینی فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای و موانع کارآفرینی در ایران از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌ فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی، گزارش خبری، عکس و داستان کوتاه برگزار می‌شود، گفت: همچنین بخش‌های ویژه این جشنواره شامل فیلم‌های 200 ثانیه‌ای که ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است و بر مبنای موضوعات اعلام شده در دو بخش فیلم کوتاه داستانی و گزارش خبری مورد داوری قرار می‌گیرند. بخش دانشجویی که در این بخش دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند مستندهایی با موضوع استارت آپ‌ها و کسب و کارهای دانشجویی تولید کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به بخش‌های جنبی جشنواره، گفت: نمایش فیلم‌های سینمایی با موضوع فرهنگ کارآفرینی با حضور عوامل، نمایش آثار کوتاه تولید شده در استان‌های دیگر، نمایش آثار بین‌المللی با موضوع اشتغال، مهارت و کارآفرینی، اهدای نشان عالی به چهره‌های ماندگار فرهنگ و کارآفرینی و برگزاری ورک شاپ‌های تخصصی عکاسی و مستندسازی با حضور چهره های برجسته کشوری از جمله برنامه‌های بخش جنبی جشنواره کارآفرینی و مهارت قاصدک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 10 بهمن 1398 و اختتامیه جشنواره نیز از 7 تا 9 اسفند برگزار می‌شود، گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی ارزنده اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha