اجرای 1308 برنامه طی هفته كتاب و كتابخوانی در فارس
کد خبر: 3855924
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

اجرای 1308 برنامه طی هفته كتاب و كتابخوانی در فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از اجرای یك هزار و 308 برنامه طی هفته كتاب و كتابخوانی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در بازه زمانی 23 تا 30 آبان‌ماه جاری اجرا می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس شب گذشته، 18 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه هفته كتاب و كتابخوانی طی روزهای 23 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: طی این ایام یك هزار و 308 برنامه در سطح استان فارس اجرا خواهیم كرد.
وی از فعالیت 243 كتابخانه شهری و 50 كتابخانه روستایی در استان خبر داد و افزود:‌ در روز 25 آبان‌ماه عضویت در تمام كتابخانه‌های عمومی رایگان خواهد بود.
منوچهری همچنین گفت: مطابق روال هر سال جشن کتاب با تقدیر از برگزیدگان حوزه کتابخانه های عمومی روز ۲۶ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس اجرای طرح سفیر كتاب هدف ارائه کتاب و تسهیل دسترسی عشایر به کتاب در روز 21 آبان‌ماه، اجرای طرح فاز دوم طرح نسیم دانایی، برپایی نشست كتابخوان بند در زندان مركزی شیراز را از دیگر برنامه‌های ایام اعلام كرد.
وی از برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌ساز شمال فارس خبر داد که شامل شهرهای آباده، اقلید، بوانات و خرم بید می‌شود و گفت: همچنن همایش خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان فسا به طور جداگانه برگزار خواهد شد.
به گفته وی، برگزاری نشست کتابخوان برای باغبانان و پاکبانان با همکاری شهرداری شیراز، نشست كتابخوان فرهیختگان با حضور ورزشکاران، هنرمندان و نویسندگان و ادیبان، برپایی مسابقه اینستاگرامی كتاب محور كه اختتامیه آن 17 اسفندماه برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
منوچهری با یادآوری اینكه همایش خیرین كتاب در مرودشت و فسا طی این ایام برگزار خواهند شد، گفت: علاوه بر این‌ها در این هفته دو طرح کلنگ‌زنی در شهر بهمن و روستای فدشکویه فسا خواهیم داشت و ۴ کتابخانه عمومی همزمان با هفته کتاب در استان فارس افتتاح خواهد شد که یکی در بوستان کتاب فسا، دیگری در شهر قره بلاغ، همچنین کتابخانه مشارکتی استاد مهندسی در شهر آباده و ساختمان خیرساز کتابخانه در شهرستان گراش است.
وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی پردیس مرودشت با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه به‌مناسبت هفته کتاب بازگشایی می‌شود، ادامه داد: همچنین در این ایام طرح بخشودگی جرایم دیکرکرد کتاب‌های به امانت رفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha