از برپایی جشن تكلیف كتابخوانی تا راه‌اندازی شبكه تاكسی‌رانان دوستدار كتاب در شیراز
کد خبر: 3855914
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

از برپایی جشن تكلیف كتابخوانی تا راه‌اندازی شبكه تاكسی‌رانان دوستدار كتاب در شیراز

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تشریح برنامه‌های هفته كتاب و كتابخوانی در این كلان‌شهر از برپایی جشن تكلیف كتابخوانی، راه‌اندازی شبكه تاكسی‌رانان دوستدار كتاب، شبكه مادران دوستدار كتاب و همچنین راه‌اندازی باغ تخصصی كتاب خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شب گذشته، 18 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های هفته كتاب و كتابخوانی پرداخت و گفت: برنامه‌های خوبی طی این ایام با همكاری نهادهای مختلف در سطح شهر شیراز برگزار خواهند شد.
وی تلاش برای معرفی شیراز به عنوان پایتخت كتاب ایران را از جمله این برنماه‌ها دانست و گفت: بودجه‌ای قریب 77 میلیون تومان برای اجرای برنامه‌های هفته كتاب و كتابخوانی در نظر گرفته‌ایم.
گشتاسبی‌راد از راه‌اندازی كتابخانه ورزش و اندیشه در باشگاه كشتی شیراز خبر داد و گفت: در این راستا كشتی‌گیران شیراز به شبكه ورزشكاران دوست‌دار كتاب می‌پیوندند.
وی، برپایی پیاده‌روی دوستداران كتاب، اجرای برنامه «چرخ خورشید» ویژه دوچرخه سواران حرفه‌ای با همراهی كتابداران، اجرای برنامه همای مهربانی در سطح شهر به خصوص در مناطق کم برخوردار، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع کتابخوانی در مناطق کم برخوردار، برپایی کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر برای معرفی کتاب‌های شاخص نویسندگان شیراز را از جمله برنامه‌های این ایام عنوان كرد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین از برنامه كتابگردی كودكان طی روزهای 25 تا 29 آبان‌ماه جاری خبر داد و گفت: سلسله اردوهای كتابگردی را برای كودكان در این ایام اجرا می‌كنیم.
وی همچنین گفت: شبكه تاكسی‌رانان دوستدار كتاب نیز در شیراز راه‌اندازی می‌شود كه در این راستا به‌صورت پایلوت 30 تاكسی شیراز مجهز به كتابخانه سیار با استفاده از كتاب‌های مختصر و كوتاه می‌شوند.
گشتاسبی‌راد، آغاز به کار شبکه باغبانان دوستدار کتاب، برپایی گردهمایی پاکبانان و باغبانان با صبغه فرهنگی و معرفی کتاب، اجرای برنامه موسیقی كتاب، اجرای پرفورمننس كتابخوانی با عنوان سفر به دنایایی طی روزهای 28 و 29 آبان‌ماه در ایستگاه‌های مترو و پیاده راه سلامت، اجرای برنامه «شیرازه كتاب» در 28 آبان‌ماه در امارت باغ جهان‌نما، گردهمایی مروجان و خادمان کتاب شیراز را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از برپایی جشن تكلیف كتابخوانی به‌منظور میثاق با كتاب در تاریخ 29 آبان‌ماه جاری در تالار حافظ خبر داد و گفت: گردهمایی كودكان كلاس دوم در این جشن انجام می‌شود.
برپایی دمنوش دانش در تاریخ 29 آبان در یكی از كافه‌های دوستدار كتاب و معرفی كتاب‌های شاخص، جشن تکلیف کتابخوانی برای میثاق با کتاب در 29 آبان در تالار حافظ، برپایی گذر کتاب کودک در پارک پرواز در تاریخ 29 آبان‌ماه، مسابقه کتابخوانی یار مهربانی در تالار حافظ، رونمایی از کتاب در یکی از خانه‌های تاریخی شیراز، رونمایی از کتاب زنان نامدار شیراز اثر زهرا آتشی، راه‌اندازی شبكه مادران دوستدار کتاب در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های سطح شهر، اجرای برنامه پیشتازان كتاب و شناسایی 40 نوجوان شیراز و اجرای كارگاه‌های كتابخوانی با حضور نویسندگان برجسته از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌‌ها نام برد.
گشتاسبی‌راد در پایان از در اختیار قرار گرفتن باغ فرهنگ به سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد و گفت:‌ بنا داریم تا در این باغ كافه كتاب با همكاری بخش خصوص راه‌اندازی كنیم تا بتوانیم آن را تبدیل به یك باغ تخصصی كتاب و كتابخوانی كنیم.

انتهای پیام
captcha