انسان منتظر آماده است نه منفعل/ در هر سطحی دین را تبلیغ كنیم
کد خبر: 3855362
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴

انسان منتظر آماده است نه منفعل/ در هر سطحی دین را تبلیغ كنیم

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأكید بر اینكه انسان منتظر آماده است نه منفعل گفت: انسان منتظر باید اقدام عملی در جهت نشر معارف اسلامی دین كند.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با 9 ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) تجمع بزرگ بیعت با موعود(عج) با حضور گسترده مردم شیراز عصر پنج‌شنبه، 16 آبان‌ماه در مقابل بست شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بعد از آن داخل شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در این مراسم با اشاره به آیه 7 سوره محمد « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ وَیثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏‌اید اگر خدا را یارى كنید یاریتان مى‌‏كند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد»، گفت: این شركت و حضور و ادب در مراسم بیعت با امام زمان(عج) قطعاً برای خود مردم است.

وی افزود: قطعاً بازتاب ادب و احترام به اولیای الهی به سمت خود مردم است و آثار این تجلیل و وقت گذاشتن را در زندگی خود مشاهده خواهیم كرد.

حدائق با بیان اینكه قرآن می‌فرماید احسان هر شخص، احسان به خودش است و اگر كسی بدی كرد آثارش اول به خود او باز می‌گردد،‌ گفت: اولین آثار اقامه نماز، روزه، حج، انفاق، زكات و شركت در محافل پاسداری از ارزش‌های دینی به خود انسان باز می‌گردد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با تأكید بر اینكه اگر بخواهیم دین خدا را یاری كنیم، نباید در عرصه خدمت كوتاهی كنیم، گفت: انسان منتظر انسان آماده است نه منفعل لذا باید اقدام عملی در جهت نشر معارف اسلامی دین كند و هر كسی در حد خودش می‌تواند این كار را انجام دهد.

وی با بیان اینكه مؤمن كسی است كه از داده‌‌های الهی برای نشر معارف دین استفاده می‌كند، گفت: امروز دشمنان چگونه كار می‌كنند تا توجه افراد ضددین را جلب كنند و ما هم باید با تمام امكاناتی كه در اختیار داریم از دین دفاع كنیم.

پاداش‌های خداوند متناسب با عملكرد انسان است

حدائق اظهار كرد: نكته بعد این است كه پاداش‌های خداوند متناسب با عملكرد انسان است و به همان اندازه كه برای دین وقت گذاشته و قدم برمی‌داریم خدا به ما پاسخ خواهد داد و امروز این مسئولیت باوری در این جمع نمایان است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تأكید كرد: به‌همان اندازه كه دغدغه دفاع از دین خدا را دارید، خدا شما را حمایت خواهد كرد و به همان اندازه كه اولیای الهی را دوست دارید مورد توجه هستید.

هر كس در هر حدی می‌تواند دین را تبلیغ كند

وی با انتقاد از اینكه می‌گویند طلاب حتماً باید سطح‌ را تمام كنند تا بتوانند تبلیغ دین كنند، گفت: همه مردم در حدی كه از اسلام آموخته‌اند می‌توانند دانسته‌های خود را دیگران منتقل كنند البته باید به همان اندازه كه می‌دانیم حرف بزنیم نه بیشتر.

حدائق همچنین گفت: هر شخصی موظف است با زبان، قلم، فكر و عمل خود دین اسلام را منتشر كند و هر كسی در حد توان خودش باید دین الهی را یاری  دهد.

وی با بیان اینكه دریافت الطاف الهی به میزان تلاش و زحمت ماست و به همان اندازه كه برای دین تلاش می‌كنیم پاداش الهی نصیبمان خواهد شد، گفت: در بخش دوم آیه ذكر شده خداوند تأكید می‌كند كه اگر كسی دین را یاری كند، خدا هم او را یاری كرده و قدم‌هایش را استوار می‌كند و در بین تمام الطاف الهی، ثابت قدم بودن خود از برترین لطف‌های الهی است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در عین حال اهمیت اقامه واجبات دین را یادآور شد و گفت: منتظر امام زمان(عج) نباید واجبش بر روی زمین بماند و واجب‌های ترك شده و یا فراموش شده داشته باشد و همچنین پیروان امام زمان(عج) باید اسوه اخلاق باشند.

 

انتهای پیام
captcha