برخورداری حداقلی رهبری از دنیا
کد خبر: 3855350
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

برخورداری حداقلی رهبری از دنیا

گروه اجتماعی- رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در زهد، تقوا، شب زنده‌داری، تهجد، تعبد و بی‌اعتباری به دنیا نظیر مقام معظم رهبری ندیدم، همه چیز در اختیارشان، اما برخورداری‌شان از این دنیا حداقل است.

برخورداری حداقلی رهبری از دنیا/ نماز جمعه تقویت شودبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز ۱۶ آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه نماینده، ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: آیت‌الله طبرسی، شخصیتی بزرگ و آراسته به تقوا و ساده زیست بوده و هیچ چیز را برای خود در این دوران طولانی ذخیره نکرد و شواهد نشان می‌دهد او از مطامع دنیوی به حداقل‌ها اکتفا کرد و این روش صحیحی است.

وی از حجت‌الاسلام لائینی به عنوان چهره‌ای شناخته شده، فاضل، تحصیل کرده، متدین و با تقوا یاد کرد و افزود: انتخاب امام جمعه و نمایندگی، ولی فقیه به سادگی نیست و نمی‌توان هر کس که از راه برسد به عنوان امام جمعه و نماینده، ولی فقیه منتصب کرد.
محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه، حدود ۶ هزار طلبه مازندرانی در قم مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: این آمار غیر از طلابی است که در مازندران و مشهد مشغول تحصیل هستند و این رقم بالایی بوده و نشانگر آن است که مردم این منطقه متدین و علاقه‌مند به دین و انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط فعلی، نوجوانان و جوانان با پشت پا زدن به همه چیز برای تعلیم و تعلم علوم آل محمد زحمت بکشند، کار بکنند، بیاموزند و بعد هم هدایت عده‌ای را عهده‌دار شوند، نعمت بزرگی است.

رئیس دفتر رهبر معظم رهبری با اشاره به شرایط سه استان شمالی؛ مازندران، گیلان و گلستان در دوران رضاشاه و محمدرضا پهلوی، گفت: همه سعی این دو فرد این بود که این منطقه را فاسد کنند. وضعیت فساد و فحشا در این منطقه فوق‌العاده بود و خود رضاشاه نیز صاحب ملک و ثروتمند منطقه بود و املاک مردم را به زور می‌گرفت و به نام خودش ثبت می‌کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) این لطف الهی را امید همه مردم جهان دانست و افزود: اگر روزی می‌خوریم و آسمان برقرار است به برکت ایشان است و این یک اصل مسلم است که در هر زمانی باید یک انسان کامل یعنی کسی که هیچ گناهی نکرده باشد و همه امتیازات معنوی را داشته باشد و واسطه بین خدا و مردم باشد و فیض از منبع فیاض توسط ایشان به مردم می‌رسد و هیچ گاه در دوران حیات بشریت زمین بی‌حجت خدا نبوده است.

محمدی گلپایگانی در ادامه به سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و با بیان این که امام خمینی (ره) در توصیف این واقعه عظیم فرمودند: «این انقلاب دوم مهم‌تر از آن انقلاب اول بوده است» اظهار کرد: این حرکت دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره)، آن‌ها را فاش و رسوا کرد البته در گوشه و کنار افرادی هستند که می‌گویند چرا این کار را کردید، اما این حرکت لطف خدا بود.

وی با بیان اینکه، امروز کشورمان از موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر برخوردار است، تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای از نقاط اسرائیل نیست که زیر موشک ما نباشد و این کار بزرگی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه، در ابتدای جنگ حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، افزود: امروز موشک‌های ما از تهران شلیک شود ۲ هزار کیلومتر آن طرف‌تر با فاصله خطای یک متر به هدف اصابت می‌کند و این پیشرفت‌ها برای دشمنان قابل تحمل نیست.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه، شعار سرنوشت ساز که زبانزد این چهل سال است و باید به قوت خود باقی باشد مرگ بر آمریکا است، گفت: آمریکایی‌ها پرونده‌ای سیاه دارند که با مطالعه تاریخ تشکیل این کشور به وضوح خواهیم دید.

وی همچنین بر ضرورت حضور باشکوه‌تر در صفوف نماز جمعه تأکید کرد و افزود: نماز جمعه نماد وحدت است و باید هر روز بیشتر تقویت شود.


رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه، در زهد، تقوا، شب زنده‌داری، تهجد، تعبد و بی‌اعتباری به دنیا نظیر مقام معظم رهبری ندیدم، افزود: همه چیز در اختیار ایشان است، اما برخورداری‌شان از این دنیا حداقل است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری جلوتر از حوادث حرکت می‌کنند و قبل از اینکه، حادثه‌ای اتفاق بیفتد ایشان حدس می‌زنند، افزود: علت آن اخلاص و توسل ایشان به اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام
captcha