زمان‌شناسی ویژگی شاخص شهدای مدافع حرم است
کد خبر: 3853877
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

زمان‌شناسی ویژگی شاخص شهدای مدافع حرم است

گروه اجتماعی ــ مسئول فرهنگی نیروی قدس سپاه، بصیرت و زمان‌شناسی را یکی از ویژگی‌های شاخص شهدای مدافع حرم الله عنوان کرد.

بصیرت و زمان شناسی ویژگی شاخص شهدای مدافع حرم است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار وجیه الله مرادی، مسئول فرهنگی نیروی قدس سپاه روز جمعه، 10 آبان‌ماه در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم «روح‌الله طالبی» در مسجد جامع کشکسرای مرند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: خداوند در قرآن انسان‌ها را به دسته‌های مؤمن، مشرک و منافق، متقی، فاسد، فاجر، صادق و راستگو، دروغگو، مسلمان و کافر تقسیم کرده است.

وی افزود: چرا خداوند این تقسیم‌بندی را در قرآن دارد، در جای دیگر قرآن انسان‌ها را شکور و ناسپاس، باتقوا و بی‌حیا دانسته که اساس این تقسیم‌بندی‌ها چیزی جز ولایت‌پذیری نیست به همین جهت است که به اولیاء الله و اولیاء الشیطان تقسیم کرده است.

سردار مرادی گفت: بصیرت در ولایت‌پذیری مهم است و ولایت‌پذیرها بصیرت دارند، بی‌بصیرتی یعنی تحت ولایت شیطان قرار گرفتن، ولی بصیرت یعنی ولایت خدا را پذیرفتن و آن ادراک باطنی است که انسان به‌سوی باطل نرود و بر حق پافشاری کند. به همین خاطر بصیرت نیاز اصلی و مهم‌ترین رکن سعادت انسان است، شهدای ما چنین بودند و در مسیر حق ایستادگی و استقامت به خرج دادند.

روح‌الله طالبی متولد ۱۳۶۶ از شهر کشک سرای شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی بود. در شهر حلب در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم و در روز اول آبان‌ماه سال 1394 همزمان با تاسوعای حسینی در سن 28 سالگی به آسمان پر گشود.

انتهای پیام
captcha