12 آبان‌ماه؛ زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3852941
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

12 آبان‌ماه؛ زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در سال جاری را 12 آبان‌ماه اعلام كرد و گفت: متقاضیان تا 12 آذرماه مهلت ثبت‌نام در این آزمون را دارند.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم برگزار می‌شود، گفت: طی دو سال گذشته این آزمون با همكاری و مشاركت سازمان اوقاف و معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار می‌شد اما امسال برگزاری آزمون میان این دو نهاد تفكیك شده است.

وی افزود: در این راستا برگزاری آزمون كتبی به عهده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آزمون شفاهی نیز به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده است.

جلالی،  زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در سال جاری را 12 آبان‌ماه اعلام كرد و گفت: متقاضیان تا 12 آذرماه مهلت ثبت‌نام در این آزمون را از طریق سایت www.quranedu.ir  دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با تصریح اینكه برای شركت در آزمون شفاهی پذیرش در آزمون كتبی الزامی است، گفت: زمان آزمون كتبی روز پنج‌شنبه، 3 بهمن‌ماه و زمان آزمون الكترونیكی نیز 25 و 26 دی‌ماه امسال اعلام شده است.

وی با بیان اینكه این آزمون در 4 گروه امتحانی و 15 رشته برگزار خواهد شد، گفت: گروه‌های امتحانی شامل ترجمه ومفاهیم قرآن كریم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن كریم، آموزش‌های الكترونیك هستند و حد نصاب قبولی در آزمون جهت اعطای گواهینامه نیز شامل كسب نمره حداقل 70 در آزمون كتبی و حداقل 80 در آزمون الكترونیكی است.

جلالی، زمان برگزاری آزمون شفاهی را 5 تا 16 اسفندماه امسال اعلام كرد و گفت: حد نصاب قبولی در مرحله دوم آزمون یعنی آزمون شفاهی و دریافت هدایای طرح کسب امتیاز 85 از 100 است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه برای سنین زیر 10 سال و همچنین روشندلان، صِرف ثبت نام در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور در آزمون شفاهی کفایت کرده و نیاز به شرکت در آزمون کتبی وجود ندارد.

وی گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه در جهت اجرای نظام جامع تشویق حافظان قرآن کریم، به تمامی افرادی که در آزمون این طرح موفق به کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون شوند، بدون قرعه‌کشی کمک هزینه سفرهای زیارتی هریک به مبلغ 500 هزار تومان به‌صورت نقدی اهدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha