اجرای طرح ارتقای اشتغال در 653 روستای فارس
کد خبر: 3852121
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

اجرای طرح ارتقای اشتغال در 653 روستای فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از اجرای طرح ارتقای اشتغال و توانمندسازی روستاییان و عشایر این استان برای اولین بار در 653 روستا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، اول آبان‌ماه در سومین جلسه گروه كاری اشتغال این استان گفت: طرح ارتقای اشتغال و توانمندسازی روستائیان و عشایر برای اولین بار در استان فارس بنا به پیشنهاد اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس به‌صورت پایلوت در ۶۵۳ روستا از روستاهای استان فارس اجرا می‌شود.
وی افزود: پایه این طرح شامل 4 بخش آموزش، مشاوره تخصصی، حمایت و پشتیبانی و نظارت می‌شود که آموزش مهم‌ترین بخش آن در دو قسمت مقدماتی و حرفه‌ای است .
رحمانی بیان كرد: در بخش مقدماتی آموزش صیانت از حقوق روستاییان شامل توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراهای روستاها است و هدف آن ارتقای سطح دانش دهیاران و اعضای شوراهاست و در بخش آموزش حرفه‌ای هدف اسقرار چرخه بهره‌وری از طریق تربیت مربی روستا و ... است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با توجه به بهبود فضای کسب و کار در بین روستاییان و عشایر گفت: در بخش دوم این طرح که مشاوره تخصصی قرار گرفته است هدف بهبود فضای کسب و کار از طریق تاسیس خانه مهارت است و با همکاری فرمانداری‌ها، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل صنعت و معدن، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کانون کارآفرینی قابل اجرا است.
وی در خصوص بخش‌های دیگر این طرح گفت: در بخش حمایت و پشتیبانی هدف نوآوری و خلاقیت، تیم‌سازی و شبکه‌سازی روستایی و توسعه آن‌ها، استقرار چرخه تولید، پرداخت تسهیلات و بازاریابی است که با اجرای طرح‌های زودبازده، ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت، تأسیس دهکده مشاغل روستایی، خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار می‌توان به اهداف این بخش دست پیدا کرد.
رحمانی در ادامه در خصوص بخش آخر این طرح افزود: نظارت جزو مهمی از این طرح است که با وجود سامانه رصد می‌توان تمامی اشتغال‌های به‌وجود آمده را از طریق این سامانه نظارت و راهکارهای لازم را پیش‌بینی كرد.

انتهای پیام
captcha