فراخوان هفته قرآن و عترت استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 3851928
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

فراخوان هفته قرآن و عترت استان مرکزی اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اعلام فراخوان هفته قرآن در استان خبرداد.

علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اعلام فراخوان هفته قرآن و عترت استان خبرداد و گفت: این فراخوان از اول آبان‌ماه آغاز شده و اختتامیه این فراخوان بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فراخوان هفته قرآنی در قالب رشته‌های شعر، مقاله، داستان، صنایع در دو رشته قلم‌زنی و منبت، هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی خط، عکس و پوستر، هنرهای نمایشی خیابانی و صحنه‌ای، هنرهای سینمایی شامل نمایش‌نامه‌نویسی در نظر گرفته شده است.

حاج‌علی‌بیگی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند در رشته‌های حفظ کل، حفظ 5 تا 10جزء، حفظ جزء سی و کمتر از 15 سال و قرائت ترتیل، آواها و نغمات دینی نظیر تواشیح و سرود نیز شرکت کنند.

وی تجلیل از 10 پیشکسوت قرآنی را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده خواند و اظهار کرد: برگزاری سه نمایشگاه قرآن شامل آثار هنری، نمایش بخشی از هفته قرآن و کتاب در اراک و دو شهرستان دیگر، برگزاری همایش با موضوع امام علی(ع)، مسابقه کتابخوانی، نشست‌های تخصصی گام دوم انقلاب، دومین یادواره شهدای قرآنی و مسجدی تحت عنوان سوره‌های سرخ از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha