سنگ‌نگاره تصاویر شهدای دانشجوی علوم‌پزشکی اهواز رونمایی شد
کد خبر: 3851861
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

سنگ‌نگاره تصاویر شهدای دانشجوی علوم‌پزشکی اهواز رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ سنگ‌نگاره تصاویر شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که شامل تصاویر ۲۳ شهید این دانشگاه است، رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم سی‌و‌هشتمین سالگرد شهادت شهید سیدمحمد حکیم، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز شامگاه 30 مهرماه برگزار شد.

مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان در این مراسم، با بیان اینکه استان خوزستان در دفاع مقدس 23 هزار شهید را تقدیم کرده، یاد شهدای مدافع حرم، شهدای انفجار حله و شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور را گرامی داشت.

وی بیان کرد: عکس شهید حکیم در بین 16 شهید صداوسیما زینت‌بخش سردر سازمان است. بزرگداشت شهدا برای شهدا نیست بلکه برای ماست تا ارزش‌های آنها را با خود همواره مرور کنیم. شهید حکیم در سال 60 و در دوران دفاع مقدس مسئولیت بخش عربی رادیو را به عهده داشت، در حالی که پزشک بود و در جبهه خدمات ارزشمندی را ارائه می‌داد.

سنگ‌نگاره تصاویر شهدای دانشجوی علوم‌پزشکی اهواز رونمایی شد

رحیمی گفت: امام راحل در دیدار با کارکنان شرکت ملی نفت که از ایشان پرسیده بودند از ما چه می‌خواهید؟ فرمود: از شما دو چیز می‌خواهم؛ خودسازی و انجام دادن وظیفه به نحو احسن. در سیمای نورانی شهید حکیم آیا غیر از خودسازی و انجام وظیفه دیده می‌شود؟ انجام وظیفه به نحواحسن بود که شهید را هرجا به او نیاز بود چه در جبهه جنگ و چه در جبهه فرهنگی ایجادشده از سوی استکبار، می‌شد دید. نتیجه این جمله امام راحل این است که به کوری همه رجزخوانان، به برکت خون شهدا، توکل بر خدا و ولایت مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی دهه پنجم عمر خود را شروع کرده است.

همچنین مسعود کرمی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز هم در این مراسم، گفت: شهدا آنقدر مقام والا و بزرگی دارند که اصلاً نیازی به برگزاری مراسم بزرگداشت ندارند این مراسم جهت یادآوری است که راه شهیدان را برای خودمان متذکر شویم. شهید حکیم یکی از 23 شهید دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است.

یادآور می‌شود که سنگ‌نگاره تصاویر شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که شامل تصاویر 23 شهید این دانشگاه است در این مراسم بزرگداشت رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha