اجرای ششمین سوگواره تعزیه‌ و مرثیه‌خوانی در تیمچه حاج شهباز بیجار
کد خبر: 3851558
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

اجرای ششمین سوگواره تعزیه‌ و مرثیه‌خوانی در تیمچه حاج شهباز بیجار

گروه فرهنگی- ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه خوانی امام حسین(ع) با حضور گروه‌های برتر تعزیه‌خوانی کشور به مناسبت اربعین حسینی دیروز، ۲۹ مهرماه در تیمچه حاج شهباز بیجار اجرا شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عباس محمدمرادیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار دیروز، 29 مهرماه در حاشیه اجرای این تعزیه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه با عنوان راویان عشق با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با دعوت از گروه عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) و با دعوت از گروه برتر کشوری با سرپرستی مجید نظیفی دیروز، 29 مهرماه مصادف با۲۲صفر۱۴۴۱ در محل تیمچه حاج شهباز بیجار برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار بابیان اینکه در این مراسم تعزیه شهادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اجرا شد، بیان کرد: ترويج فرهنگ عاشورايي، انتقال مفاهيم و جلوه‌های زيبايي از ايثار و جان‌فشانی درراه مبارزه حق عليه باطل و پاسداشت میراث معنوی تعزیه‌خوانی ازجمله اهداف ششمین تعزیه و مرثیه راویان عشق است.
وی احیای فرهنگ حسینی بین جامعه و آشنایی مردم با واقعه عاشورا در قالب هنر تعزیه را ازجمله اهداف این سوگواره برشمرد و اعلام کرد: درواقع هنر تعزیه خاستگاه طرح واقعه جان‌گداز عاشورا بین قشر جوان و نوجوان است.
محمدمرادیان عنوان کرد: تعزيه در فرهنگ مردم بيجار از اهميت و توجه ویژه‌ای برخوردار است که مورد استقبال ویژه همشهریان به‌ویژه جوانان از این ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی قرار گرفت.
وی یادآور شد: این تعزیه دلاورمردی ها و رشادت‌های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویارانش در دشت کربلا و واقعه عاشورا و رویارویی آنان با دشمنان را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام
captcha