خدمت خالصانه به زائران حسینی
کد خبر: 3851381
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
قرارِ نور/۶

خدمت خالصانه به زائران حسینی

گروه فرهنگی ــ در پیاده‌روی اربعین به غیر از ارائه خدمات برای پخت غذا و صرف انواع خوردنی‌ها، برخی از مهندسان، تعمیرکاران و متخصصان در رشته‌های مختلف حضور دارند که به عشق سیدالشهدا(ع) و ائمه(ع) قدم در این راه گذاشته و مشغول خدمات‌رسانی به زوار بدون دریافت اجر و مزد هستند.

خدمت به امام حسین(ع) را شماره نمی‌زنند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ارائه خدمات تعمیراتی از جمله تعمیر کالسکه کودکان ـ که از ضرورت‌های بسیار مهم برای افرادی است که کودکان را با آن حمل می‌کنند و معمولاً با شکستگی قسمت‌هایی از بدنه آن و یا دررفتگی چرخ در مسیر پیاده‌روی روبه‌رو هستند ـ همچنین پخت نان تازه در مسیر زوار پیاده نجف به کربلا از ضروریاتی است که توسط برخی از خادمان حسینی به رایگان در موکب‌های مختلفی در این مسیر عاشقانه 80 کیلومتری انجام می‌شود.

در ابتدای مسیر نجف به کربلا در کنار پیاده‌رو در حالی که گرمای هوا حدود 40 درجه است، نانوایی ماشینی را مشاهده می‌کنیم که نانوایان زیر تیغ آفتاب در حال پخت نان برای زائران به‌صورت رایگان هستند.

نذر 3 ساله برای خدمت به زائران حسینی

مهدی یوسف‌زاده از جمله این افراد است که برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا می‌گوید: 35 سال است که نانوا هستم و این روزها به عشق اباعبدالله(ع) برای خدمت آمده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای حاجتی که دارم نذر کرده‌ام تا سه سال رایگان در این مسیر به زائران حسینی خدمت کنم، افزود: با بیش از 10 تن آرد توسط یکی از خیران به اینجا آمدیم و روزانه بیش از 6000 نان رایگان پخت می‌کنیم و زائران سیدالشهدا(ع) از آن استفاده می‌کنند.

حمزه رحیمی نیز با بیان اینکه این نانوایی ماشینی را یکی از خیران شیرازی با هزینه شخصی برای خدمت به زوار به اینجا منتقل کرده است، عنوان می‌کند: در راه خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هرچه از خدا خواسته‌ام، به من عنایت کرده است.

در ادامه راه با مردی حدوداً 40 ساله همراه می‌شوم که از ارومیه به همراه پسرش برای زیارت آمده و تاکنون شفای خواهرش را با توسل به ائمه اطهار(ع) گرفته‌ است.

جباری بیان کرد: خادم امام رضا(ع) در مشهد هستم و سالیانه چندین مرتبه برای خدمت و زیارت به مشهدالرضا سفر می‌کنم. حرم سیدالشهدا(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) جذبه و مغناطیس خاصی دارد و تمام زندگیم را مدیون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستم.

تعمیر رایگان تلفن همراه

در ادامه راه در موکب امام رضا(ع) با یکی از تعمیرکاران تلفن همراه به همراه همسرش که در بخش بانوان به ارائه خدمات پزشکی رایگان مشغول است، همراه می‌شوم.

حیدر عیدی از مشهد در این موکب برای سومین سال پیاپی در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی است. وی در گفت‌وگو با ایکنا می‌گوید: هر ساله 10 روز در ایام اربعین حسینی با هزینه شخصی و وسایلی که به همراه می‌آورم، در این محل مشغول تعمیر تلفن همراه زائران حسینی که در بین راه خراب شده است می‌شوم و تمام هزینه و تعویض قطعات به جز صفحه نمایش گوشی همراه که امکان تعمیرش در این جا وجود ندارد، بقیه خدمات را به‌صورت رایگان انجام می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به همراه خانواده به این سفر می‌آیم و همسرم خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌کند، افزود: روزانه معمولاً 30 تا 40 گوشی همراه تعمیر می‌کنم و معمولاً اکثر خرابی‌های تلفن همراه در این مسیر شکستگی و آب رفتگی داخل گوشی است.

وقتی از او سؤال می‌کنم تاکنون چه حاجتی از ائمه اطهار(ع) گرفتید به شوخی پاسخ می‌دهد؛ این قدر سرم شلوغ است که فرصت فکر کردن به حاجت گرفتن نداشتم.

در ادامه راه و در نزدیکی کربلای معلی، به موکب خدمات‌رسانی به زائران حسینی توسط گروه کرمانشاه می‌رسم. این گروه 40 نفره که هزینه‌های وسایل تعمیرات آن‌ها را خیران کرمانشاه پرداخت کرده‌اند، مشغول تعمیر کفش، عینک، کالسکه کودکان، پخت نان، تعمیر گوشی همراه، تعمیر کیف و لباس هستند.

به گفته یکی از اعضای فعال در این گروه که از ذکر نامش خودداری کرد، کار و خدمت برای امام حسین(ع) را شماره نمی‌زنند، موکب واقع در عمود 1182 بین راه نجف به کربلا از سال 1394 برای خدمات‌رسانی در این راه فعال شده و هر ساله خدمات تعمیراتی ذکر شده را به زائران حسینی انجام می‌دهند.

وی اضافه می‌کند: با اعضای موکب همجوار که شربت و چای ارائه می‌دهند، افراد حاضر برای خدمت‌رسانی به 65 نفر می‌رسد.

مسیر بهشت نجف به کربلا پر است از عاشقانه‌های فراوان که شاید به اندازه کمتر از سر سوزنی از آن، به رشته تحریر درآمد. اگر پای صحبت‌های هرکدام از زائران حسینی و یا خدمتگذاران و عاشقان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بنشینید، به دریای بی‌کرانه‌ای می‌رسیم که وسعتی بی‌انتها دارد و دشمنان اسلام هیچگاه نخواهند توانست این وسعت و عظمت حسینی را درک کنند و یا گزندی به آن برسانند.

پایان

گزارش از علی اکبر ملکی؛ خبرنگار اعزامی ایکنا به کربلای معلی

انتهای پیام
captcha