مستند اربعین در ایلام ساخته می‌شود
کد خبر: 3851245
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
خودآموز:

مستند اربعین در ایلام ساخته می‌شود

گروه فرهنگی – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: پیرو حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و پیگیری‌های انجمن سینمای جوانان ایلام مستندی با موضوع اربعین و به کارگردانی «عبدالستار کاکایی» در حال فیلمبرداری است.

مستند اربعین در ایلام ساخته می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عمران خودآموز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز 28 مهر ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان سینمایی کشور داشتیم، مقرر شد تا مستندنگاری پیاده روی اربعین حسینی توسط فیلمسازان استان ایلام ساخته شود، از این رو عبدالستار کاکایی مستندساز با تجربه و توانمند ایلام کار ساخت آن را بر عهده گرفت.
وی گفت: این مستند هم اینک در مرز مهران و همچنین در کشور عراق در حال فیلمبرداری است و گروه مستندسازی از تمامی ظرفیت های هنرمندان جوان خصوصا فارغ التحصیلان انجمن سینمای جوانان برای ساخت این اثر بهره برده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: عنوان این مستند به صورت موقت «آزیه تی» به معنی سوگواری است و تلاش شده تا آداب و رسوم آئینی مردم ایلام از جمله مراسم تاریخی و سنتی«چمر» در دل این اثر قرار گیرد.
خودآموز تصریح کرد: کاکایی دارای کارشناسی ارشد سینما است و ساخت ۳۰ فیلم مستند از جمله لرستان سرزمین نخل های گمنام، سرزمین آسمانی، این سال‌ها که می‌گذرد و پنج فیلم کوتاه داستانی را در کارنامه کاری خود دارد.
انتهای پیام
captcha