زائران از مرز خسروی و چزابه برای بازگشت استفاده کنند
کد خبر: 3850740
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

زائران از مرز خسروی و چزابه برای بازگشت استفاده کنند

گروه جامعه ــ در آستانه فرارسیدن روز اربعین حسینی و در حالی که بیش از دو میلیون زائر ایرانی به کشور بازگشته اند، به دلیل ازدحام جمعیت به زائران توصیه شده است که از مرز خسروی و چزابه برای بازگشت استفاده کنند.

به گزارش ایکنا؛ در آستانه فرا رسیدن روز اربعین حسینی و در حالی که حدود سه و نیم میلیون ایرانی در مراسم اربعین حضور داشتند، روند بازگشت زائران به کشور افزایش یافته و بیش از دو میلیون زائر اربعین به کشور بازگشته اند.

براساس آخرین اخبار دریافتی، با توجه به ازدحام زائران در مرزهای مهران و شلمچه، به زائران توصیه شده است از مرزهای چزابه و خسروی برای بازگشت استفاده کنند. همچنین از زائرانی که در مرزهای مهران و شلمچه به دلیل ازدحام جمعیت مجبور به توقف شده اند، خواسته شده است که صبور باشند تا روند انتقال زائران به داخل کشور مدیریت و به صورت صحیحی اجرا شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز که برای بازدید از وضعیت مرزهای کشور به استان اسلامشهر مهران رفته بود، طی سخنانی با تأکید بر اینکه لازم است آسیب شناسی دقیقی از روند اعزام زائران انجام شود، گفت: هر استان باید آسیب شناسی لازم را در این زمینه انجام دهد و طرح جامعی در این راستا تدوین شود تا کار بهتر پیش رود. در طرح جامع باید برای استان های معین تقسیم کار شود، چه بسا که در کارهای عمرانی از جمله احداث زائرسرا نیز بتوانند نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام
captcha