هنرمندان فرهنگ عاشورا را با زبان هنر منتقل کنند
کد خبر: 3850684
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

هنرمندان فرهنگ عاشورا را با زبان هنر منتقل کنند

گروه فرهنگی- فرماندار شهرستان بیجار، قیام عاشورا را عظیم‌ترین حماسه تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت: هنرمندان فرهنگ عاشورا را با زبان هنر به نسل‌های آینده منتقل کنند.

هنرمندان فرهنگ عاشورا را با زبان هنر منتقل کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار در آیین اختتامیه سومین سوگواره عکس آیین‌های عاشورایی که امروز، 25 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار برگزار شد، با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: زبان هنریکی از رساترین، گویاترین و توانمندترین زبان‌ها برای انتقال پیام و مفاهیم به جامعه هدف است.
وی بابیان اینکه هنر همواره در توسعه جوامع در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش تأثیرگذاری داشته است، افزود: بر همین اساس لازم است از این ظرفیت برای توسعه و بالندگی بهره گرفت.
فرماندار بیجار، قیام عاشورا را عظیم‌ترین حماسه تاریخ بشریت عنوان کرد و افزود: اباعبدالله الحسین(ع) قیام عاشورا را خالصانه، عاشقانه، آزادی‌خواهانه خلق کرد و امروز نه‌تنها سرنوشت مسلمانان را تغییر داد بلکه الگوی برای بشریت است و همه مسلمانان از حماسه حسینی درس آزادگی، رشادت، فداکاری و ایثار می‌گیرند.
وی با تأکید بر انتقال فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) به نسل جوان بیان کرد: نمونه بارز این قیام را امروز در پیاده‌رویی عظیم اربعین حسینی شاهد هستیم و اجتماع انسانی بی‌بدیل و بی‌نظیر را خلق می‌کنند و تمام جهانیان شاهد عظمت آن هستند.
ورمقانی، بابیان اینکه مردم ایران اسلامی عشق و ارادت ویژه‌ای به سرور و سالار شهیدان دارند، ادامه داد: این عشق و ارادت را امروز در قالب سوگواره عکس آیین‌های عاشورایی شاهد هستیم و لازم است هنرمندان ما همواره فرهنگ عاشورا را با زبان هنر منتقل به نسل‌های آینده منتقل کنند.
وی با تأکید بر توسعه و تقویت برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بیجار یادآور شد: شهرستان بیجار در بخش‌های مختلف هنری هنرمندان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که لازم است با حمایت‌های مسئولان از این استعدادها بیش‌ازپیش بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha