مراسم صبح اربعین در موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل در کربلا معلا برگزار می‌شود
کد خبر: 3850683
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان؛

مراسم صبح اربعین در موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل در کربلا معلا برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل از برگزاری مراسم صبح اربعین در این موکب با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی سعید حدادیان در کربلای معلا خبر داد.

مراسم صبح اربعین در موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل در کربلا معلا برگزار می‌شودمحمدحسین طبرستانی مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا از مازندران در کربلای معلا در تشریح وضعیت خدمات رسانی این موکب، اظهار کرد: دو ورزشگاه به مساحت 10 و هشت هزار مترمربع در دو موکب مستقل درمانی فضایی را برای استقرار 3 هزار و 200 تن از خواهران و 4 هزار و 200 نفر از برادران مهیا کرده است.
وی از پذیرایی زائرین با سه وعده غذایی گرم به همراه میان وعده خبر داد و افزود: پخت روزی حدود 300 کیلو بامیه و پخت یک تن قطاب تاکنون از میان وعده غذایی است که برای زائرین مهیا شده و می‌شود.
مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل از وجود 75 پزشک اورژانس، جراح و دندانپزشک و 313 نفر خادم مرد و زن در موکب خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 22 جلسه فرهنگی، مراکز ماساژ درمانی، حجامت، خیاطی، کفاشی و مهدکودک خواهران از دیگر امکاناتی است که در این موکب به زوار ارائه شده است.
وی با بیان اینکه موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل شش سال سابقه فعالیت در اربعین و کربلای معلی را دارد، افزود: دو مجموعه دیگر که از شعبات مستقل این موکب هستند به ترتیب یکی در خیابان شارع قزوینی و دیگری در خلال مسیر پیاده روی، مستقر و آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.
طبرستانی با تاکید بر اینکه، باید جایگاه مازندران در مراسم اربعین تقویت شود تصریح کرد: خدمت رسانی امروز موکب داران به برکت خون شهداست و در واقع رهروان واقعی اربعین شهدای مدافع حرم هستند.
مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل را جزو شش استان دارنده بیشترین زائر معرفی کرد و با بیان اینکه مسئولان باید قدر و ارزش مردم استان را بیش از پیش بدانند، گفت: باید مسئولان ظرفیت و بستر حضور حداکثری مردم را فرآهم کنند.
وی افزود: اگر به دنبال خط امام، ولایت، دین حق و پیرو سیدالشهدا(ع) هستیم باید زیارت اربعین را تسهیل کنیم و مسئولین با فرآهم کردم بسترها باید به زوار امام حسین(ع) کمک کنند تا از سفر زیارتی خود بهره‌مند شوند.
طبرستانی درباره برنامه‌های موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل در کربلا، اظهار کرد: برنامه دسته روی هیئت، شب جمعه از محل موکب با مداحی مداحان شهرستان شروع شده و به سمت شارع عباسیه و سپس قبله‌گاه امام و نهایت داخل حرم ختم می‌شود.
مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) بابل ادامه داد: سخنران مراسم صبح اربعین این موکب حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداح مراسم سعید حدادیان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha