کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفه سینوی» منتشر شد
کد خبر: 3850544
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفه سینوی» منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفه سینوی» به قلم فرح رامین توسط انتشارات جامعة‌الزهرا(س) چاپ و منتشر شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفه سینوی» به همت معاونت پژوهشی جامعة‌الزهرا(س) به قلم فرح رامین، عضو هیئت علمی دانشگاه قم در ۲۵۶ صفحه رقعی توسط انتشارات جامعة‌الزهرا(س) چاپ و منتشر شده است.
این کتاب در دو فصل تدوین شده و فصل اول با عنوان «کلی و جزئی در منطق اشارات و تنبیهات» به مباحثی همچون تعریف کلی و جزئی، ذاتی و عرضی، ذاتی مقوم، عرضی لازم و ... می‌پردازد.
در فصل دوم با عنوان «کلی و جزئی در فلسفه سینوی» نویسنده به بیان کلیات در فلسفه یونان، کلیات در فلسفه قرون وسطا، نحوه وجود کلیات، دیدگاه فیلسوفان اسلامی درباره نحوه وجود کلیات و ... پرداخته است و در مقدمه این اثر می‌گوید: «از آن‌جا  که یکی از دوره‌های درخشان در تاریخ علم منطق و فلسفه، دوره  سینوی است، در این اثر، ابتدا به بیان تفصیلی مباحث کلی و جزئی در کتاب اشارات و تنبیهات پرداخته و سپس دیدگاه متفکران اسلامی ـ به‌ویژه ابن‌سینا ـ درباره چگونگی وجود و ادراک کلیات، به تفصیل بیان شده و با سه نظریه رایج غربی درباره وجود کلیات، مقایسه می‌شود».
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیه امام خمینی(ره) مراجعه کرده و آن را با ۴۰ درصد تخفیف خریداری کنند.
مریم بشیری
انتهای پیام
captcha