تجلیل از ناشران نمونه در هفته کتاب
کد خبر: 3850411
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

تجلیل از ناشران نمونه در هفته کتاب

گروه ادب ــ دبیرخانه انتخاب ناشران نمونه سال پس از انتخاب و تعیین ناشران نمونه سال، اسامی برگزیدگان را اعلام و در مراسمی در هفته کتاب از آن‌ها تجلیل خواهد کرد.

تجلیل از ناشران نمونه در هفته کتاببه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نخستین جلسه داوری انتخاب ناشر نمونه سال ۱۳۹۷ با ریاست مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی برگزار شد. در این جلسه فهرست ناشران سراسر کشور، کارنامه حرفه‌ای آن‌ها در سال ۱۳۹۷ و اطلاعات مورد نیاز بر اساس شاخص‌های تعیین شده در آیین‌نامه در اختیار هیئت داوران قرار گرفت.

هیئت داوران انتخاب ناشران نمونه سال متشکل از صاحب‌نظران و نمایندگان تشکل‌های صنفی از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، اتحادیه تعاونی‌های ناشران ایران (آشنا)، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

بر اساس این گزارش، ناشران فرصت دارند تا ۳۰ مهر ماه نسبت به ارسال مستندات خود به آدرس میدان بهارستان، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق ۲۴۳ اقدام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۵۱۳۳۴۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

معیار‌های ارزیابی ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ دارای ۱۴ بند است که تعداد آثار منتشر شده توسط ناشر، عقد قرارداد با ناشران خارجی، حضور کتاب در جشنواره‌های خارجی، پاسداری از زبان فارسی، انتشار آثار علمی به زبان ساده و... از آن جمله است.

معیار‌های ارزیابی ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ در بخش اطلاع‌رسانی سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha