خدمت‌رسانی ۸۰۰ پزشک فارس در ۱۱ موکب کربلا
کد خبر: 3850354
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

خدمت‌رسانی ۸۰۰ پزشک فارس در ۱۱ موکب کربلا

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس از خدمت‌رسانی ۸۰۰ پزشک و پرستار این استان در کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: استان فارس رکورددار اعزام تیم‌های پزشکی به عراق است.

فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه خدمات پزشکی رایگان از تاریخ 20 مهرماه در کربلای معلی و مسیر پیاده‌روی اربعین آغاز شده است، گفت: 800 نفر از پزشکان متخصص و پرستاران و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کربلا اعزام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 600 نفر کادر درمانی استان فارس در موکب‌های کربلا و 200 نفر در موکب‌های پیاده‌روی اربعین مشغول به فعالیت هستند.

بهارلویی با بیان اینکه پزشکان استان فارس در 11 موکب کربلا فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به تیم‌های پزشکی در مسیر پیاده‌روی اربعین بسیار زیاد است و به‌طور کلی طی دو روز بیش از 3 هزار نفر توسط پزشکان فارس ویزیت شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس با تصریح اینکه خدمات پزشکی تا پایان روز اربعین به زائران ارائه می‌شود، گفت: بسیج جامعه پزشکی استان فارس با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گروه‌های جهادی تاکنون در کشور رکورددار اعزام تیم‌های پزشکی به کربلا و ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین هستند.

وی در ادامه بیشترین مشکلات زائران اربعین را بیماری‌های گوارشی و تنفسی و پوستی نظیر تاول‌های پا دانست و گفت: به زائران اربعین توصیه می‌شود که در مکان‌های شلوغ حتماً از ماسک استفاده کرده و از غذاها به‌صورت پراکنده استفاده نکنند.

 

انتهای پیام
captcha