زنی که دوست دارد داستانش بدون عکس باشد
کد خبر: 3850266
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

زنی که دوست دارد داستانش بدون عکس باشد

«جِنان» سمبوسه های عربی را داخل روغن داغ می‌اندازد و می گوید: «به برکت زوار اباعبدالله درآمدم سه برابر شده است.»

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی نمانده و هر روز زائران بیشتری از مرزهای مختلف وارد عراق می شوند تا خودشان را برای مراسم اربعین در حرم امام حسین (ع) آماده کنند.

بسیاری از مردم کربلا و نجف درِ خانه‌هایشان را به روی زوار ایرانی باز گذاشته‌اند اما در عین حال بسیاری از مردم هم در خیابان‌های منتهی به حرم و زیر سقف آسمان، شب را سحر می‌کنند.

«جِنان» از زنان ثروتمند شهر نجف است و خانه بزرگ و دو طبقه‌اش در منطقه اعیان‌نشین شهر است. او در همه ساعات شبانه‌روز در این ایام به همراه مادرشوهرش خودش را وقف زائران کرده و تمام خانه‌اش را در اختیار زوار ایرانی قرار داده است.

همسر «جِنان» سال‌ها خادم حرم امام علی (ع) بوده است اما وقتی خیلی جوان بوده از دنیا می‌رود. جنان که حالا ٣٠ ساله است و دو دختر و یک پسر دارد، تصمیم گرفته راه شوهرش را ادامه دهد و خادم زوار غریبه باشد.

او هر سال بخشی از درآمدش را به میزبانی از زائران اربعین اختصاص می‌دهد و در مدت ٢٠ روز به حدود ٥٠٠ زائر در خانه شخصی‌اش خدمات می‌دهد.

زنی که دوست دارد داستانش بدون عکس باشد

جنان ٣٠ ساله با نان زنجبیلی، سمبوسه، فلافل، کتلت، سیب‌زمینی سرخ کرده و انواع میوه‌ها از زوار ایرانی پذیرایی می‌کند و حمام گرم در اختیارشان قرار می‌دهد.

وقتی از او می‌پرسم «این هزینه‌ها برای زن جوانی مثل تو سنگین نیست؟»، می‌گوید: «به برکت زوار اباعبدالله درآمدم سه برابر شده است. حساب من فقط با اباعبدالله است، نه میهمانانش.»

جنان علاقه‌ای به عکس گرفتن ندارد و معتقد است اگر از او عکس بگیرم فعل حرامی را مرتکب شده‌ام.

انتهای پیام
captcha