مدیریت فرهنگی مساجد مغفول مانده است
کد خبر: 3850084
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
آیت‌الله دژکام:

مدیریت فرهنگی مساجد مغفول مانده است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مدیریت فرهنگی مساجد یکی از موضوعات مغفول است، خواستار توجه به این مسئله شد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 23 مهرماه در مراسم افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شیراز به نقش مساجد در جامعه اشاره کرد و گفت: مسجد می‌تواند نقش خوبی در فرهنگ‌سازی و پژوهش در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی مساجد یکی از موضوعات مغفول مانده در شیراز است، افزود: بیش از ۶٠٠ مسجد در شیراز وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت موجود نسبت به آگاهی‌افزایی در میان عامه مردم اقدام کرد.

آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها باید از اتاق‌ها خارج شده و عملیاتی شده و تبدیل به فرهنگ شوند، خواستار همکاری مساجد و روحانیان و مراکز پژوهشی با یکدیگر شد تا آگاهی عامه مردم در جامعه افزایش یابد.

امام جمعه شیراز با ذکر این نکته که اسلام توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد، گفت: افزایش آگاهی شهروندان و ایجاد مطالبه‌گری در میان آنان در کنار مراکز پژوهشی ایجاد شود.

وی آیاتی از قرآن کریم را یادآور شد و گفت: با استفاده از آموزه‌های قرآنی می‌توانیم تمام نیازهای انسان را برطرف کنیم یعنی حتی در شهرسازی هم می‌توانیم از این آموزه‌ها استفاده کنیم و شهر را به گونه‌ای بسازیم که برای انسان‌ها ضرر نداشته باشد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: البته ایمان و انجام فعالیت‌های خیر از جمله مواردی است که اگر کسی داشته باشد، به فرموده قرآن هیچگاه متضرر نخواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha