پویش ملی نذر حفظ سوره فجر اجرا می‌شود
کد خبر: 3849989
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
همزمان با اربعین حسینی؛

پویش ملی نذر حفظ سوره فجر اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های اربعین حسینی، گفت: اوقاف و امور خیریه در سطح کشور قصد دارد پویش ملی نذر حفظ سوره فجر(سوره منتسب به امام حسین(ع)) را در روزهای منتهی به اربعین حسینی اجرا کند.

پویش ملی نذر حفظ سوره فجر اجرا می‌شودحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: قرآن، بزرگترین کتاب زندگی ماست و راه زندگی ما تنها زمانی به سلامت طی می‌شود که همیشه در زندگی قرآن را همراه خود قرار دهیم تا جامعه‌ای قرآنی برخوردار از سبک زندگی حیات طیبه و الگویی طراز برای جهانیان رقم بزنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: در قرآن کریم اشاره به این امر شده است که تحول امری مردمی و از درون جامعه است و بی‌شک این امر بدون هم‌افزایی بین تمام ظرفیت‌های فعال جامعه محقق نخواهد شد.

عباسی بیان کرد: از این رو اکنون بستری برای به اشتراک‌گذاری سرمایه‌های‌ دانشی و تجربه‌های عملیاتی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه در سطح کشور قصد دارد پویش ملی نذر حفظ سوره فجر(سوره منتسب به امام حسین(ع)) را در روزهای منتهی به اربعین حسینی اجرا کند، افزود: این پویش گام نخست طرح ملی راه زندگی قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اولویت اول این برنامه تمرکز بر روی نهاد خانواده و اصلاح سبک زندگی اسلامی با رویکرد حرکت به سوی تحول اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی ادامه داد: در پویشی که ترتیب داده شده علاقمندان می‌توانند سوره مبارکه فجر را شناخته، در آیاتش تندبر کرده و آن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حفظ این سوره به ساحت شهدای کربلا تقدیم می‌شود، تصریح کرد: در این پویش 720 میلیون ریال جایزه نقدی برای 720 نفر درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند عکس و فیلم خود را در حال حفظ کردن و تلاوت سوره گرفته و به شماره 09138535443 ارسال کنند.

عباسی ادامه داد: افراد باید عکس و فیلم‌هایی با موضوع سوره فجر در مسیر پیاده‌روی کربلا را با هشتک # قرار_ طلوع ارسال کنند.

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند با ارسال عدد 114 به سامانه 100097 و یا ورود به سایت www.roselife.ir زیست بوم رز در این پویش شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha