اثرگذاری راهپیمایی اربعین بر تمام معادلات جهانی/ ساماندهی 100 موکب
کد خبر: 3849764
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

اثرگذاری راهپیمایی اربعین بر تمام معادلات جهانی/ ساماندهی 100 موکب

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به حضور گسترده زائران در اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی تمام معادلات جهان به ویژه منطقه را بر هم زده و تاثیر بسیار زیادی را بر جامعه گذاشته است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، 22 مهرماه از موکب شهدای مدافع حرم اداره اوقاف فارس بازدید کرد.

وی در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی تمام معادلات جهان به ویژه منطقه را بر هم زده و تاثیر بسیار زیادی را بر جامعه گذاشته است، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند همدلی و همبستگی کشورهای همسایه بیشتر کند نیز همین موضوع است.

عادل، امانت‌داری موقوفات را یکی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد دینی و فرهنگی بوده، وظیفه اصلی آن نیز امانت‌داری موقوفات است، از این رو  این مجموعه به همراه دیگر نهادها که در این زمینه مسئولیت دارند و همچنین مردم که به‌صورت خودجوش خدماتی را به زائرین ارائه می‌دهند، برنامه‌هایی را برای ارائه خدمات بیشتر به زائرین تدارک دیده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بیش از 100 موکب را در محورهای 10 گانه ساماندهی کرده‌ایم، گفت: همه مواکب علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی به زائران برنامه‌های فرهنگی دیگری را نیز به زائرین ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توزیع حدود 130 هزار پرس غذا و 30 هزار نفر اسکان از سوی مواکب سازمان اوقاف به زائرین ارائه می‌شود، گفت: این تعداد ظرفیت از حدود 15 روز قبل از اربعین آغاز و تا سه روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

عادل حضور بیش از 100 مبلغ به‌صورت داوطلبانه مواکب سازمان اوقاف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حدود 500 هزار اقلام فرهنگی از جمله چفیه، کتاب، کتابجه، لوازم تحریر به کودکان و زائران اهدا شده است.

وی در پایان گفت: برپایی نماز جماعت سه وعده، مشاوره، صحبت با زائرین، خیاطی و واکس کفش از جمله دیگر خدماتی است که در مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استان‌ها به زائرین ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha