راه‌اندازی شبکه جهانی «زنان اربعین» در فضای مجازی
کد خبر: 3849469
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

راه‌اندازی شبکه جهانی «زنان اربعین» در فضای مجازی

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه بازدید از موکب احمدبن موسی(ع) از راه‌اندازی شبکه جهانی زنان اربعین در فضای مجازی به منظور معرفی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی و تبیین مسیر ظهور خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور، امروز، 21 مهرماه در رأس هیئتی از موکب احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به تشریح اقدامات بسیج و سپاه در واحد خواهران ستاد اربعین کشور پرداخت و گفت: ما نیز مثل همه خادمانی که در خدمت زائران امام حسین(ع) هستند ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هم در داخل و هم در خارج کشور برای این ایام پیش‌بینی کردیم.

اصلانی ادامه داد: این برنامه‌ها در کربلا، نجف، مسیر پیاده‌روی اربعین، شهرهای سامرا و کاظمین و در داخل کشور و 4 مرز خروجی و پیاده‌روی‌هایی که برای اربعین در شهرهای مختلف برپا می‌شوند، اجرا خواهند شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: در این برنامه‌های فرهنگی سه موضوع را در نظر گرفتیم نظیر معرفی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی به عنوان یک محور اساسی و دیگری اربعین به مثابه مسیر ظهور که نقش زنان در این مسیر چه هست و چه باید باشد و چه الزاماتی دارد و محور سوم هم موضوع انقلاب اسلامی و گام دوم و جهانی‌سازی تمدن اسلامی است و این سه محور بحث‌هایی است که در موکب‌های داخل و خارج کشور دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه برای برنامه‌های اربعین سخنران و مبلغ اعزام می‌کنیم، گفت: 10 سخنران محوری برای موکب‌های ایرانی به کشور عراق اعزام کردیم و حدود 100 مبلغ در موضوعات مختلف به مهارت زندگی، احکام، مشاوره و تشکیل کارگاه‌های چهره به چهره نیز اعزام شده‌اند.

اصلانی اظهار کرد: همچنین یک خیمه پذیرایی از میهمانان خارجی در کربلا داریم تا زائران خارجی از کشورهای مختلف که برای حضوردر پیاده‌روی اربعین به کشور عراق می‌آیند، بدانجا جذب شوند و در آنجا نیز از مترجم‌های مسلط استفاده کردیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور از راه‌اندازی شبکه جهانی زنان اربعین در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها سعی می‌کنیم تا به زائران خارجی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی را معرفی کنیم و این مسئله را تبیین کنیم که مسیر اربعین، حماسه ظهور است و به همین دلیل نیازمند راه‌اندازی شبکه جهانی زنان اربعین داریم.

وی اضافه کرد: در این راستا در فضای مجازی و سایت حوزه زنان نیز هماهنگ کردیم تا به موضوع زنان و اربعین بپردازد و اینکه اربعین حماسه ظهور است و زنان در این زمینه نقش بسیار مهمی در تربیت نسل ظهور و آماده‌سازی و گام برداشتن در مسیر تمدن‌سازی دارند.

انتهای پیام
captcha