اجرای 250 محفل قرآنی سروش وحی در مراسم اربعین
کد خبر: 3848804
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

اجرای 250 محفل قرآنی سروش وحی در مراسم اربعین

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه مشهد از اعزام کاروان جهادی به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال و برگزاری بیش از ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مسیر مهران به نجف و نجف به کربلا خبر داد.

امیرعلی عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه مشهد، در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ از برگزاری بیش از ۲۵۰ محفل انس با قرآن کریم در مسیر مهران به نجف و نجف به کربلا در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور اعضای کاروان قرآنی این مؤسسه خبر داد.
وی بیان کرد: این کاروان قرآنی که مسئولیت کارگروهی آن را احسان سوختانلو برعهده دارد، ۲۰ مهرماه به کربلا اعزام می‌شود.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن کریم در ایام اربعین، گفت: این مؤسسه، سال‌های گذشته با توجه به ظرفیت عظیم اربعین برای ترویج فرهنگ قرآن اقدام به اعزام کاروان سروش وحی به مراسم پیاده‌روی اربعین کرد که در سال‌های گذشته، هشت قاری به عراق اعزام می‌شدند؛ با توجه به اینکه این کاروان طی چند سال اخیر مورد استقبال فعالان قرآنی قرار گرفته است، امسال شاهد نام‌نویسی ۱۶۷ نفر برای حضور در این کاروان بودیم.
عظیمی ادامه داد: پس از گزینشی که با کمک کمیته اعزام مؤسسه انجام شد، نهایتاً ۴۴ نفر برای اعزام به مراسم اربعین انتخاب شدند که همراه با گروه تواشیح در قالب کاروان سروش وحی به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.
وی مسیر نجف به کربلا را محور اصلی برنامه‌های کاروان سروش وحی دانست و گفت: امسال برنامه‌های ما در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی خواهد بود اما برنامه‌های اصلی پیش‌بینی شده در موکب‌های مسیر حرکت زائران از نجف به کربلا است.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه بیان کرد: برنامه‌هایی که در این راستا پیش‌بینی کرده‌ایم، برگزاری بیش از ۲۵۰ محفل انس با قرآن است که برای این ایام هماهنگ شده است. البته با توجه به ظرفیت عظیم موکب‌ها و حضور زائران در مسیر پیش‌بینی ما این است که تعداد محافل بسیار بیشتر از این رقم شود، اتفاقی که سال گذشته هم رخ داد؛ با وجود اینکه ۱۷۰ محفل برنامه‌ریزی شده بود حدود ۴۵۰ محفل در ایام اربعین برپا شد.
عظیمی اضافه کرد: در راستای وحدت بیشتر دو ملت ایران و عراق نیز هماهنگی‌هایی انجام شده است که بخشی از محافل با حضور قاریان ایرانی و عراقی برگزار شود.
وی اعزام کاروان قرآنی را کاملاً مردمی دانست و گفت: طبق تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های اربعین این کاروان هم از سوی هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شود و مؤسسه سروش جاودانه وحی مستقلاً کاروان قرآنی را اعزام خواهد کرد. ما در این اعزام هیچ کمک مالی از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم و برای ادامه کار کسری بودجه هم داریم. البته شورایی که در این زمینه تشکیل شده با حضور بعثه مقام معظم رهبری است اما این شورا برای همفکری و مشورت تشکیل شده و قرار نیست کمک مالی در این زمینه صورت بگیرد.
عظیمی با دعوت از خیران برای کمک به اعزام هرچه بهتر کاروان قرآنی به مراسم اربعین امسال، ابراز کرد: قاریان و گروه‌های تواشیح بدون هیچ چشم‌داشتی به این سفر می‌آیند، اما ایاب و ذهاب و حضور آنها در کشور عراق هزینه‌هایی دارد که امیدواریم با کمک خیران این هزینه‌ها را تأمین کنیم. خیران عزیز جهت اهدای کمک‌های نقدی خود می‌توانند با مؤسسه قرآنی سروش جاودانه وحی ارتباط بگیرند.
علی خداپور
انتهای پیام
captcha