برنامه‌های یادروز حافظ تشریح شد/ از حضور وزیر ارشاد و سفرا تا گلباران مقبره
کد خبر: 3847686
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

برنامه‌های یادروز حافظ تشریح شد/ از حضور وزیر ارشاد و سفرا تا گلباران مقبره

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد فارس در تشریح برنامه‌های یادروز حافظ در زادگاهش گفت: این برنامه‌ها از ۱۸ مهرماه آغاز خواهد شد که وزیر ارشاد در برنامه اصلی حضور یافته و از سفرای ۷ کشور نیز دعوت به عمل آمده است.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ظهر امروز، 14 مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز حافظ، گفت: برنامه‌های یاد روز حافظ از روز هجده مهر با افتتاح نمایشگاه نگارگری رضوان کریمی از هنرمندان کشوری در محل تالار حافظ آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی ساعت 19 روز 19 مهر در محل آرامگاه حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم استاندار فارس، نماینده ولی‌فقیه در فارس، شماری از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و ادیبان حاضر خواهند بود.

سهرابی با تصریح اینکه به دستور استاندار فارس از هفت سفیر برای شرکت در مراسم یادروز حافظ دعوت شده که هنوز پاسخ نداده‌اند، گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها، برپایی نمایشگاه خوشنویسی از روز 20 مهر در نگارخانه تار و پود خواهد بود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همزمانی یادروز حافظ با ایام اربعین حسینی، گفت:‌ تلاش شده است که تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده متناسب با این ایام باشد لذا اجرای موسیقی با حضور محمد معتمدی و یک نی‌نواز خواهد بود.

وی همچنین از اجرای برنامه‌هایی همزمان در 29 شهرستان استان در روز 20 مهرماه ویژه بزرگداشت حافظ خبر داد و گفت: امسال رونمایی از یک کتاب در برنامه ویژه یادروز حافظ خبر داد.

سهرابی یکی از برنامه‌ها را برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از آثار خوشنویسان استان فارس هم خبر داد و گفت: روز بیست مهرماه، گلباران مقبره حافظ با حضور فرهنگوران، ویژه برنامه‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان و .... از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha