مدارس امین در تمام نواحی آموزش و پرورش راه‌اندازی شوند
کد خبر: 3847397
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

مدارس امین در تمام نواحی آموزش و پرورش راه‌اندازی شوند

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس خواستار راه‌اندازی مدارس امین در هر ناحیه از آموزش و پرورش و در دو بخش دختر و پسر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست مدیران و مبلغان مدارس امین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس امروز، 13 مهرماه در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان فارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی در این جلسه با بیان دغدغه خود و مدیریت حوزه علمیه نسبت به مدارس آموزش و پرورش گفت: با تمام توان در کنار مدارس امین خواهیم بود .
وی، یکی از مزیت‌های مدارس امین را مجموعه‌ای بودن این مدارس دانست و افزود: مدارس امین برخلاف مدارس معارف و مدارس صدرا که فقط دبیرستان دارند، مجموعه‌ای کامل هستند و این باعث می‌شود شخصیت دانش‌آموزان از ابتدا در یک بستر اسلامی و فرهنگی شکل بگیرد. البته ما باید به سمتی برویم که در هر ناحیه آموزش و پرورش حداقل یک مجموعه کامل دخترانه و پسرانه داشته باشیم .
مدیر حوزه علمیه استان فارس بر لزوم به کارگیری افراد اسلام‌شناس، دغدغه‌مند، جهادی و با ذوق و با سلیقه در مدارس امین تأکید كرد و گفت: مدیران مدارس امین باید این اختیار را داشته باشند که کادر و معلمین خود را از این افراد انتخاب کنند .
استوارمیمندی در پایان به آتش به اختیار بودن مبلغان اشاره كرد و گفت: منظور مقام معظم رهبری از آتش به اختیار بودن، کار فرهنگی تمیز است، یعنی جایی که نظام فرماندهی مختل شده، یا اینکه ارتباطات قطع شده، هرکسی در حیطه خودش، برای رسیدن به آن اهداف اقدام کند، بنابراین همه جا لازم نیست ابلاغی صورت گیرد؛ ارتباط گرفتن با خانواده‌های دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی خارج از مدرسه برایشان از مصداق‌های آتش به اختیار است.

انتهای پیام
captcha