چالش فناوری؛ از مهم‌ترین دلایل ركورد بخش صنعت
کد خبر: 3846487
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

چالش فناوری؛ از مهم‌ترین دلایل ركورد بخش صنعت

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس، چالش فناوری را یكی از مهم‌ترین دلایل ركود در بخش صنعت و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 9 مهرماه در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل رکود در بخش صنعت و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعت، چالش فناوری است و متاسفانه چالش فناوری در بخش‌های مختلف صنعت و خدمات به چشم می‌خورد.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف اکوسیستم فاوا افزود: موازی‌کاری در اکو سیستم فناوری و اطلاعات بسیار زیاد است که اگر این موازی‌کاری‌ها تبدیل به حرکت‌های هم راستا شود، فرصت‌های بیشتر و ویژه‌تری برای استان خلق خواهد شد.
راهدار با اشاره به نزدیکی به مراحل پایانی کارخانه نوآوری در محل کارخانجات مخابراتی ایران گفت: کارخانه نوآوری می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای بخش‌های مختلف به ویژه اشتغال استان ایجاد کند و این در حالی است که این مکان صرفا در خدمت بخش و قشر خاصی نخواهد بود.
وی اضافه کرد: برای کارخانه نوآوری فضای اشتراکی ارائه خدمات و انجام فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه، ریسک نوآوری و فناوری را کاهش و چالش بخش صنعت استان مرتفع شود.
راهدار ادامه داد: با مسیری که برای راه‌اندازی این کارخانه در استان ترسیم شده پیش‌بینی می‌شود کارخانه نوآوری استان می‌تواند فضای کسب و کار استان را متحول و گره گشای زیادی برای اقتصاد استان باشد.
مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گفت: كارخانه‌های نوآوری بازیگران جدید اكوسیستم نوآوری و كارآفرینی هستند كه مفهوم جدیدی را از هم‌افزایی برای فعالان زیست‌بوم نوآوری با خود به همراه می‌آورند.
وی با بیان اینکه رویکرد کارخانه نوآوری مبتنی بر بخش خصوصی و با حمایت‌های دولت است، گفت: كارخانه‌های نوآوری محل تجمع شركت‌های نوپا یا همان استارتاپ‌ها هستند و خدمات موردنیاز و مرتبط با آنها نیز به صورت متمركز در كنار آن‌ها فراهم می‌شود.
سهرابی بیان کرد: از اهداف کارخانه نوآوری می‌توان به مواردی همچون جذب شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: کارخانه نوآوری این مرکز در شیراز و محل کارخانه سابق مخابرات ایران راه‌اندازی می‌شود.
وی اظهار کرد: حمایت‌های مالی از واحدهای پذیرش شده در شبکه از طریق صندوق‌های فعال، ایجاد ساز و کار برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ها، کمک به بازارسازی محصولات واحدهای فناور و دانش بنیان عضو شبکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر اقداماتی است که با راه‌اندازی کارخانه نوآوری در شیراز صورت می‌گیرد.
سهرابی گفت: با تاسیس کارخانه نوآوری و پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های حوزه ICT و افراد مستعد در این حوزه می‌توانند در این محل مستقر شوند و از قوانین ویژه مطابق با پارک‌های فناوری برخوردار شوند.
سیدرضا ساداتی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: در خصوص موضوعاتی هچون تجارت الکترونیک باید هم‌افزایی در استان وجود داشته باشد و تعامل و هم افزایی ضامن پویایی و توسعه است.
وی افزود: پیشنهاد مشخص در این زمینه راه‌اندازی کمیته مشترک پیرامون شناسایی سیاست‌گذاری و شناسایی مدل‌های اجرایی شرکت‌ها در کارخانه نوآوری در راستای تفاهم‌نامه سازمان فناوری اطلاعات است.
یادآور می‌شود، در حاشیه برگزاری این جلسه، اعضای کمیسیون از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و کارخانه نوآوری و بخش‌های مختلف آن و روند پیشرفت پروژه بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha