شرایط ثبت‌نام خواهران طلبه در هشت رشته استخدامی آموزش و پرورش
کد خبر: 3845606
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

شرایط ثبت‌نام خواهران طلبه در هشت رشته استخدامی آموزش و پرورش

گروه حوزه‌های علمیه – معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران شرایط استخدامی خواهران طلبه در هشت رشته آزمون اختصاصی وزارت آموزش و پرورش را تبیین کرد.

ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش ایکنا، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، امروز، هفتم مهرماه، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در سطح دو، سه و چهار می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی افزود: از سال‌های قبل، امتیاز شرکت فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران در آزمون آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود، اما با تلاش مراکز حوزوی، این امکان فراهم شد تا از رشته‌های محدود مربی پرورشی و تدریس در دروس معارف که امکان شرکت حوزویان در آن‌ها وجود داشت، به هشت رشته پذیرفته شده از سوی آموزش و پرورش افزایش یابد و طلاب بتوانند بر اساس نیاز اعلام شده در این رشته‌ها شرکت کنند.

وی عنوان کرد: طلاب می‌توانند برای آزمون آموزش و پرورش در رشته‌های آموزگاری ابتدایی - دبیری معارف اسلامی - مربی امور تربیتی - دبیری عربی - دبیر ادبیات فارسی - دبیری تاریخ - دبیری فلسفه - دبیری علوم اجتماعی شرکت کنند.

ظهیری گفت: با امتیاز در نظر گرفته شده، تعداد شرکت کنندگان در ۲۸ استانی که تابع مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هستند، افزایش یافته است و بیشترین داوطلبانی که اعلام آمادگی برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش پرورش کرده‌اند از استان فارس و کمترین میزن از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی ابراز کرد: با توجه به بیشتر بودن تعداد سنوات خروجی دانش‌آموختگان جامعةالزهرا(س)، تعداد دانش‌آموختگان داوطلب از جامعةالزهرا(س) از همه استان‌های تابعه مرکز مدیریت و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بیشتر است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه سن پذیرش در آزمون آموزش و پرورش در هر سه سطح متفاوت است، افزود: برای شرکت در آزمون آموزش و پرورش افرادی که دارای مدرک سطح ۲ هستند باید حداکثر ۳۵ سال سن، سطح سه حداکثر ۴۰ سال و سطح چهار حداکثر ۴۵ سال داشته باشند.

اختصاص دو امتیاز در آزمون آموزش و پرورش

وی با اشاره به اختصاص دو امتیاز در آزمون آموزش و پرورش، تصریح کرد: اولین امتیاز این است که حضور در مراکز آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی زمینه‌ای برای تبلیغ معارف اسلامی و ارتباط بیشتر با مخاطبین جوان را فراهم می‌کند و دوم اینکه برای دانش آموختگانی که علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های رسمی کشور هستند بستر مناسبی فراهم می‌شود.

ظهیری بیان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۸۴۹ نفر شرکت‌‎کننده از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران داوطلب شرکت در آزمون آموزش و پرورش بوده‌اند که در سامانه‌های مربوطه پیش ثبت‌نام از آن‌ها انجام شده است، اما امکان دارد در ثبت نام رسمی بر این تعداد افزوده شود.

وی تعداد دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران که قصد شرکت در آزمون آموزش و پرورش دارند را هفت هزار و ۹۷۵ نفر دانست و افزود: ۸۸۲ نفر نیز از حوزه‌های علمیه خراسان و ۹۹۲ نفر از جامعةالزهرا(س) در این آزمون ثبت‌نام خواهند کرد که در ثبت‌نام قطعی این آمار تغییر می‌کند.

جذب دبیر از حوزه‌های علمیه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: در گذشته طلاب خواهر در مقاطع متوسطه اول و دوم می‌توانستند به عنوان دبیر شرکت کنند، اما با تلاش‌هایی که امسال انجام شد و ابلاغ وزیر آموزش و پرورش وقت را نیز به همراه داشت، در آموزگاری ابتدایی نیز پذیرش طلاب انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده تعداد زیادی از آموزگاران بازنشسته می‌شوند، افزود: طبق آمار ۱۲۰ هزار نفر از کادر آموزش و پرورش در سال آینده بازنشسته می‌شوند که تعداد زیادی از آن‌ها در آموزش ابتدایی بوده‌اند، بنابرین جذب از حوزه‌های علمیه خواهران در این مقطع موضوعیت داشت که این امر محقق شد.

عضو ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: موضوع دیگر فعالیت بانوان طلبه در مدارس معارف اسلامی است، که تاکنون با بیش از ۱۰۰ مدرسه اسلامی همکاری و همراهی دارند و بنا داریم این مدارس را با استفاده از مکان‌هایی که حوزه علمیه خواهران و برادران دارند در فضای مناسب زیر نظر حوره‌های علمیه توسعه و راه‌اندازی کنیم.

ظهیری گفت: مدارس اسلامی برای نیز دارای امتیازاتی است که از نظر پیش حوزوی از آن استفاده می‌کنیم و هم زمینه جذب دانش آموزان را برای سطح ۲ حوزه فراهم می‌کنیم، در این راستا تعدادی از استان‌ها داوطلب شدند تا تأسیس مدارس اسلامی را آغاز کنیم.

مدارس معارف اسلامی و امین

وی افزود: از زمان‌های گذشته ارتباط و تعامل میان آموزش و پرورش و حوزه وجود داشت؛ یکی از این ظرفیت‌ها، مدارس معارف اسلامی است، زیرا درصدی از دبیران و همکاران آموزش و پرورش از عناوین درسی مدارس معارف اسلامی مجاز هستند که از طلاب استفاده کنند به همین دلیل در تمامی مدارس معارفی اسلامی طلاب حضور دارند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: همکاری با آموزش و پرورش چند نوع است؛ مدارس امین یکی از آن‌هاست که هم‌اکنون ۱۹۰۰ نفر از بانوان مبلغه در مدارس امین کشور فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در این خصوص حدود هزار نفر رسمی و نهصد نفر غیررسمی و داوطلب در مدارس امین فعالیت دارند؛ طلاب دیگر نیز به صورت پاره وقت در برگزاری مراسم‌ها و پاسخگوئی به سؤالات و برپایی نماز فعالیت دارند.

ظهیری بیان کرد: این‌ها به صورت غیرموظف با ما همکاری دارند؛ در مورد موظفی‌ها و دبیر نیز طلاب دانش‌آموخته ما جذب نهاد‌های مرتبط همانند بنیاد شهید و کمیته امداد و بهزیستی و آموزش پرورش و آموزش عالی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان مبلغ می‌شوند.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام آزمون اختصاصی وزارت آموزش و پرورش از هفته جاری آغاز شده است و این آزمون در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha