تكلیف طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مشخص شود
کد خبر: 3845155
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

تكلیف طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مشخص شود

گروه اجتماعی ـ‌ استاندار فارس با اشاره به قرار گرفتن طرح 571 هکتاری توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سایر حرم‌های مطهر در محدود 1800 هکتاری بافت فرسوده شیراز، خواستار تعیین تکلیف این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز،‌ 4 مهر در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان فارس که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، گفت: در استان فارس 3 هزارهکتار بافت فرسوده در 110 شهر وجود دارد که 1800 هکتار آن متعلق به شیراز است.
وی گفت: فارس جزو از نخستین استان‌هایی است که محدوده بافت‌های فرسوده بر اساس ریزدانگی و ناپایداری و نفوذناپذیری در 28 شهرستان مشخص شده و 12 شهر از این شهرها دارای طرح بوده که تعدادی از آن‌ها محدوده ناکارآمد را هم مشخص کرده‌اند.
استاندار فارس با یادآوری اینکه 350 هکتار از 1800 هکتار بافت فرسوده شیراز، تاریخی و فرهنگی است، خواستار تعیین تکلیف و به سرمنزل مقصود رساندن طرح توسعه 571 هکتاری حرم در این شهر شد.
وی با بیان اینکه در طرح‌های بازآفرینی باید به خواسته‌های مردم رنگ و بوی علمی و اجرایی داده شود، گفت: نمی‌توان از طرح‌هایی که تغییرات فیزیکی، کالبدی، اقتصادی نداشته باشد انتظار داشت بافت‌ فرسوده را به کارآمد بدل کند؛ تناقض در طرح‌های مصوب سبب خواهد شد این فرسودگی همچون گذشته ادامه یابد.
استاندار فارس تأکید کرد که در طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری شیراز، مناطقی نظیر دروازه قرآن، سعدی و بافت تاریخی در اولویت قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در راستای برنامه جامع اقدام مشترک در شهرستان‌های مختلف فارس نظیر مرودشت، لار، جهرم، فسا و کازرون انجام شده است بر لزوم تداوم آن‌ها اشاره و اضافه کرد: در این برنامه وظایف هر یک از دستگاه‌های خدمات‌رسان به روشنی مشخص شده است، به‌طوری که هر یک از این دستگاه‌ها باید 30 درصد درآمد خود را در طرح بازآفرینی شهری هزینه کنند.
رحیمی با اشاره به تنگناهایی که در اثر شرایط اقتصادی کشور برای اجرای این طرح ایجاد شده است ابراز امیدواری کرد: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی شاهد رفع بسیاری از این مشکلات باشیم.
انتهای پیام

captcha