روحیه كارآفرینی در جامعه ترویج شود
کد خبر: 3844633
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

روحیه كارآفرینی در جامعه ترویج شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به لزوم تحقق رونق تولید گفت: روحیه کارآفرینی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود زیرا اقتصاد فعلی و آینده ما نیاز به کارآفرین دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، امید ماهرانی، رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، دوم مهرماه در جلسه کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: با توجه به سبقه استان فارس در بحث آی تی و برخوداری از نیروی متخصص، سازمان‌ها باید حمایت بیشتری از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.
وی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش ‌نیان امری مهم در رونق اقتصادی استان است، افزود: متاسفانه حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی از کارآفرینان یا کم است و یا موازی که تهیه‌ساز و کاری برای ارائه حمایت‌های موثر به کارآفرینان در استان موضوعی حائز اهمیت است.
ماهرانی اظهار كرد: رویکرد اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان استان است و این در حالی است که این شرکت‌ها نیز باید همه ظرفیت خود را به‌ کار گیرند و ارتباطاتی که لازم است را با اتاق برقرار کنند.
وی با بیان تأثیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شرایط فعلی اقتصاد کشور اضافه کرد: روحیه کارآفرینی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود زیرا اقتصاد فعلی و آینده ما نیاز به کارآفرین دارد.
ماهرانی همچنین با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات و تعیین صادرکننده نمونه استانی ادامه داد: در حال حاضر صادرات نرم‌افزار و صادرکنندگان در بخش دانش بنیان در استان فارس وجود دارد اما متاسفانه در فرآیند تعیین صادرکننده نمونه استانی این بخش دیده نشده است.
رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس همچنین گفت: حدود چهار هزار و 500 شرکت دانش بنیان در استان فارس فعال است.
در این جلسه علی‌اكبر زاهدیان، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان فارس به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های جهاددانشگاهی هچون سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، مرکز نوآوری و شکوفایی و دفتر کارآفرینی و شکوفایی در راستای حمایت از کارافرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرد.
انتهای پیام

captcha