گسترش مناسبات تجاری و فرهنگی فارس با ایرلند
کد خبر: 3843725
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

گسترش مناسبات تجاری و فرهنگی فارس با ایرلند

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با یادآوری اینكه این استان به‌عنوان معین کشور ایرلند معرفی شده است، گفت: در اتاق بازرگانی فارس تقویت و گسترش مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی با این کشور را در دستور کار داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، امید ماهرانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس امروز، 30 شهریورماه در جلسه با هیئت فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ایرلند که با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی گردشگری استان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: استان فارس به عنوان معین کشور ایرلند معرفی شده است از این‌رو در اتاق بازرگانی فارس تقویت و گسترش مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی با این کشور را در دستور کار داریم.
وی افزود: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، فناوری و دانش نوین، کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد که گردشگری یکی از زمینه‌های برقراری ارتباط فارس و کشور ایرلند است.
وی با اشاره به جزییات برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی فارس به عنوان معین کشور ایرلند افزود: در حال تهیه سند خواهر خواندگی دو شهر شیراز و دوبلین پایتخت کشور ایرلند و برگزاری روز شیراز و دوبلین در هر دو شهر هستیم.
ماهرانی اظهار كرد: همچنین به زودی هیئت اقتصادی و تجاری از فعالان بخش خصوصی و مقامات دولتی استان فارس در آبان‌ماه به این کشور اعزام می شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی در حوزه گردشگری و مدیران این صنعت در دو طرف نیز مورد توجه ماست.
سیدموید محسن‌نژاد، معاون گردشگری اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: توانمندی‌های استان فارس در حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، سلامت، طبیعی و زیارت این استان را به ایران کوچک تبدیل کرده است.
وی افزود: بخش خصوصی استان فارس نیز علاقه‌مند به همکاری دو جانبه با فعالان گردشگری کشور ایرلند است لذا از همکاری دو طرف استقبال می‌کنیم.
محسن‌نژاد اظهار كرد: همچنین آمادگی داریم با همکاری بخش خصوصی گردشگری استان تور آشناسازی با گردشگری استان فارس را از طریق رسانه‌ها و آژانس‌های دو طرف انجام دهیم.
گیل، یکی از فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ایرلند که سابقه 30 ساله در بازارسازی تور در کشورهای مختلف دارد، نیز گفت: تاریخ کشور ایران و به ویژه استان فارس بسیار ویژه و منحصر به فرد است و باید ساز و کاری تعریف شود که این تاریخ و فرهنگ غنی توسعه داده شود.
وی افزود: توسعه مدنظر ما به این معناست که تنها بازدید از سایت‌های تاریخی نمی‌تواند نیازهای گردشگران را برطرف کند بلکه ارتباط با مردم، آشنایی با تولیدات محلی و صنایع دستی یک منطقه می‌تواند موجب جذابیت و تکمیل‌کننده صنعت گردشگری باشد.
گیل اظهار كرد: در بخش گردشگری ارائه خدمات و نظارت بر خدمات‌دهی موضوع بسیار مهمی است که باید تلاش شود خدمات‌دهی بخش‌های مختلف از جمله هتل‌ها، راهنمایان گردشگری، رانندگان تاکسی و غیره باید نزدیک به استانداردهای بین‌المللی باشد زیرا یک اتفاق منفی می‌تواند تا سال‌ها پیامد منفی برای صنعت یک کشور داشته باشد.
این فعال بخش گردشگری ایرلند اضافه کرد: بحث مثلث طلایی بین سه استان فارس، اصفهان و یزد در حوزه گردشگری بسیار جذاب، ویژه و مناسب است.
وی با بیان اینکه گردشگران در سفر نیاز به امنیت در همه ابعاد دارند، ادامه داد: در اخبار تلاش می‌شود تصویری از ایران منعکس شود که پس از سفر به این کشور و برخورد با مردم استان‌های مختلف، متوجه شدیم تصاویر منشر شده با واقعیت متفاوت است.
گیل با تصریح اینکه هدف ما از سفر به کشور ایران به دست آوردن تصویر واقعی از این کشور است، گفت: برای حضور در کشور ایران آگاهی کامل داشتیم و مهم‌ترین هدف ما در ایجاد این ارتباط ارائه تصویر مثبت از ایران در کشور ایرلند است.
وی بیان كرد: این سفر سرآغاز همکاری ما و استان فارس در حوزه گردشگری خواهد بود و فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری بسیار علاقه‌مند به همکاری با فعالان صنعت گردشگری استان فارس و شهر شیراز هستند.
بوركه، مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری کشور ایرلند نیز گفت: ریشه‌های تاریخی ایران و ایرلند یکسان است و مردم این دو کشور ویژگی‌های مشابهی از جمله مهمان‌نوازی دارند.
وی افزود: شهر شیراز و استان فارس در دنیا بسیار منحصر به فرد است که گردشگی فرهنگی و تاریخی می‌تواند اولویت ما در ایجاد و گسترش تعاملات گردشگری باشد.
بورکه اظهار كرد: آژانس‌های گردشگری ایرلند و استان فارس باید باهم ارتباط موثر و پویایی برقرار کنند و بتوانند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha