تلاش‌های علمی در راستای رفع مشكلات جامعه به كار گرفته شوند
کد خبر: 3843713
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

تلاش‌های علمی در راستای رفع مشكلات جامعه به كار گرفته شوند

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با بیان اینكه دانشگاه باید سیستمی عملیاتی طراحی کند تا تحقیقات و مطالعات علمی تنها منحصر به کتابخانه‌ها نشود، گفت: تلاش‌های علمی باید در راستای ایجاد آرامش و رفاه مردم و رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 30 شهریورماه در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز مسائل اجتماعی این استان با تأکید بر اینکه نظریه‌پردازی در حیطه وظایف و توانمندی‌های دانشگاه و حوزه است، افزود: بی تردید نمی‌توان انتظار داشت دستگاه‌های اجرایی این وظیفه را انجام دهند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: دانشگاه باید سیستمی عملیاتی طراحی کند تا تحقیقات و مطالعات علمی تنها منحصر به کتابخانه‌ها نشود.
رحیمی با تاکید بر اینکه تلاش‌های علمی باید در راستای ایجاد آرامش و رفاه مردم و رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود، افزود: امروز اساتید و اندیشمندان برجسته‌ای در کشور حضور دارند و دانشگاه‌ها رتبه‌های علمی در خوری کسب می‌کنند اما این مراتب بالای علمی باید با کاهش آسیب‌های اجتماعی همراه باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تأكید بر اثرگذاری فعالیت هیئت اندیشه‌ورز مسائل اجتماعی، یادآور شد: موضوعاتی که در این هیئت مورد توجه قرار می‌گیرد باید به‌صورت محدود انتخاب شود و یا در صورت گستردگی مباحث، هر یک از افراد مسئولیت جدی یک موضوع خاص را برعهده گرفته تا رسیدن به نتایج مطلوب پیگیری کند.
وی ادامه داد: طی روند تدوین طرح پژوهشی، تأمین اعتبار، نوشتن پروپوزال، شرح خدمات، انجام مطالعات به دست آوردن شناخت عمیق و در نهایت دستیابی به برنامه‌ای که باید ابتدا به‌صورت آزمایشی و سپس فراگیر اجرایی شود و منجر به نتیجه مطلوب و عملیاتی خواهد شد.
رحیمی بیان کرد: استانداری به عنوان دستگاه فرابخشی و همه جانبه نگر فعالیت دستگاه‌ها را هماهنگ و ایده‌های عملیاتی و برنامه محور را به سمت اجرایی شدن هدایت و حمایت می‌کند.
استاندار فارس با اشاره به مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمان تشکیل سازمان اجتماعی، توجه به این بیانات و واگذاری امور به تیم‌ها و افراد متخصص و علاقه‌مند را لازمه اثر بخشی فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز دانست.
وی با بیان اینکه بعضی موضوعات در حوزه اجتماعی نیازمند توجه ویژه تصمیم‌گیرندگان کلان کشور است، گفت: اندیشمندان باید موضوعاتی همچون تفاوت بین نسل‌ها و پویایی نیازهای جامعه به ویژه با گذر زمان را برای متفکری که در حوزه تصمیم‌گیری کشور اثرگذار هستند تبیین کنند.
رحیمی ادامه داد: تغییراتی که در اثر نیازهای پویای انسان در جامعه پدید می‌آید نباید با حذف و مقابله رو به رو شده یا نادیده گرفته شود؛ بلکه باید به سمت رفع نواقص و هدایت این تغییرات در مسیر صحیح هدایت شود.
انتهای پیام

captcha