اجرای جشنواره دفاع مقدس در 7 محله شیراز
کد خبر: 3843658
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

اجرای جشنواره دفاع مقدس در 7 محله شیراز

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام هفته دفاع مقدس، از اجرای جشنواره ویژه دفاع مقدس به صورت محله‌محوری برای نخستین بار در کشور در هفت محله این كلان‌شهر از اول تا هفتم مهرماه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای زنده نگهداشتن خاطرات ایثارگری‌ها زنان و مردان این‌مرز و بوم است، گفت: پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بر همه اقشار جامعه لازم است چرا که امنیت و آرامش امروز را مدیون رشادت‌های این عزیزان هستیم.

 وی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس كه توسط سازمان فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود، افزود: نمایش تئاتر «پل کارون» با موضوع دفاع مقدس که یادآور فداکاری‌های رزمندگان اسلام است از سی و یکم شهریور به‌مدت سه روز در تماشاخانه استاد فقیه شهرداری واقع در بلوار مدرس نبش کوی زهرا(س) به نمایش درخواهد آمد، همچنین فیلم‌های با موضوعیت دفاع مقدس نیز در طول هفته دفاع مقدس در محلات شیراز اکران خواهد شد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر لزوم تقدیر از خانواده معظم شهدا، بیان کرد: طی مراسمی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای شهرداری، خانواده معزز ایثارگران شهرداری نیز با حضور شهردار شیراز از موزه دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 گشتاسبی‌راد تأكید کرد: باید فضای شهر رنگ و بوی  معطر دفاع مقدس در آن بپیچد که در همین راستا با تبلیغات گسترده تعدادی از سازه‌های پهن پیکر، متوسط و استندهای شهری با موضوع دفاع مقدس و تصاویر شهدای سرافراز شیراز با همکاری سپاه در شهر نصب شده است تا این هفته برای مردم به ویژه نسل جدید ملموس‌تر شود، همچنین ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری سنگرانه در طول این هفته در فرهنگسراها، بوستان و تالار آزادی اجرا خواهد شد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری شب شعر خاطره دفاع مقدس در سینما روباز محله درب شاهزاده در اولین روز هفته دفاع مقدس، گفت: جشنواره ویژه دفاع مقدس به صورت محله‌محوری برای نخستین بار در کشور با همکاری حوزه هنری با هدف تقویت ملی و ارزش‌گذاری به مقوله دفاع در هفت محله شیراز از اول تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در تهیه و نصب پوستر شهادت در نگارخانه‌های شیراز، گفت: همکاری در اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر با موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط شهرداری شیراز است.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه امسال سعی شده تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس مردم‌محور باشد، گفت: پیاده‌روی خانوادگی شهروندان در بوستان ولی‌عصر(عج) در کنار موزه دفاع مقدس صبح جمعه، پنجم مهرماه ۹۸ برگزار می‌شود، همچنین مسابقه ملی دو همگانی در همان روز در بافت تاریخی با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان در مسیر مسابقه، مکان‌های مذهبی و تاریخی را خواهند دید.

 وی، تورهای گردشگری، تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در روز پنجشنبه، چهارم مهر توسط اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران شهرداری، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی شهرداری در روز ششم مهر و بازدید از مراکز گردشگری شیراز توسط خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرداری شیراز خواند.

انتهای پیام

captcha