تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) نیازمند احیای حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 3843610
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) نیازمند احیای حوزه‌های علمیه است

گروه معارف ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری جایگاه مراكز حوزوی گفت: اگر می‌خواهیم مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) محقق شود، نیازمند این هستیم که حوزه‌های علمیه فارس و شیراز احیا شوند و حوزه‌های علمیه در اطراف امامزادگان مقدس یک جلوه ویژه پیدا کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 30 شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه این استان گفت: مدیریت حوزه علمیه، کار سختی است و همه بنا داریم در همکاری با حجت‌الاسلام استوار میمندی، حوزه علمیه فارس را چند قدم در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام پیش ببریم.

وی افزود: حوزه فارس پیشینه بسیار ارزشمندی دارد و بزرگان بسیاری مانند شیخ علی ابیوردی از این حوزه برخاسته و به عالم تشیع و جهان اسلام خدمت کرده‌اند.

آیت‌الله دژكام ادامه داد: از گذشته شیراز که ارزشمند و بزرگی است غفلت نکنیم و امیدواریم حال و آینده این حوزه، متناسب با گذشته آن شکل بگیرد و مدیران استان نیز در این راستا مکلف هستند از این حرکت حمایت کنند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اینکه در شورای حوزه علمیه فارس، حجت‌الاسلام استوار میمندی به اتفاق آرا مورد استقبال قرار گرفتند نشان از این دارد که دوست داریم با همکاری یکدیگر این مسیر را پیش ببریم.

وی تأكید كرد: عرصه توسعه فیزیکی، علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و همچنین عرصه تأثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه فارس باید تقویت شود.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: اگر می‌خواهیم مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) محقق شود، نیازمند این هستیم که حوزه‌های علمیه فارس و شیراز احیا شوند و حوزه‌های علمیه در اطراف امامزادگان مقدس یک جلوه ویژه پیدا کنند و کارکردهای صحیح و تاثیرگذاری‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازیابند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: تقوا و معنویت اولین تابلوی حرکت روحانیت است یعنی مردم در مواجه با روحانیت با یک چهره متقی، معنوی و عالم رو به رو هستند و اگر می‌خواهیم این جهت را حفظ کنیم باید حفظ احترام بزرگان را مدنظر قرار دهیم و برای این مسئله تمرین کنیم. پس نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، لزوم حفظ حریم و حرمت روحانیت است تا کسی نتواند این حریم را بشکند و مرزهای اخلاق را درنوردد و با بی تقوایی و بی اخلاقی، شأنیت و جایگاه روحانیت را خدشه‌دار کند.

وی اظهار كرد: همه ما طلاب و روحانیون نیز باید به گونه‌ای عمل کرده و تقوا پیشه کنیم که دشمنان، نتوانند در بین طلاب عزیز برای پیشبرد اهدافشان، رسوخ کنند.

انتهای پیام

captcha