آزادی عمل برای خیران ایجاد شود
کد خبر: 3843143
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

آزادی عمل برای خیران ایجاد شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینكه تشكل‌های خیران غیرانتفاعی و غیرسیاسی است، گفت: در مجامع خیرین باید ضمن دوری از محدودیت‌ها، آزادی در عمل برای خیران ایجاد شود.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٢٧ شهریور در جلسه مجمع عالی خیرین استان با بیان اینكه عضویت در مجامع خیرین داوطلبانه، مشاركتی بوده و این تشکل‌ها، غیر انتفاعی و غیرسیاسی است، گفت: در مجامع خیرین باید ضمن دوری از محدودیت‌ها، آزادی در عمل برای خیران ایجاد شود، در غیر این صورت با اساسنامه مجامع تعارض دارد.

وی با تصریح اینكه اینكه فارس استان خیرپرور است، از تشكیل شورای عالی مجامع خیرین فارس استقبال كرد و گفت: وقت ویژه‌ای برای این مجموعه خواهیم گذاشت.

رحیمی بیان كرد: تشكیل شورای عالی مجامع خیرین استان، ایده‌ای بسیار خوب و لازم بود، چرا كه هر جایی به سمت تكثر حركت می‌كنیم نیازمند چنین تشكلی هستیم.

استاندار فارس همچنین با تأكید بر تسریع در روند ثبت شورای عالی مجامع خیرین استان و تصویب اساسنامه آن، گفت: ظرف یك ماه آینده تكلیف این موضوع با همكاری استانداری مشخص شود.

رحیمی همچنین پیشنهاد كرد كه مدیریت ارشد استان، نماینده ولی‌فقیه در فارس، رئیس مجمع نمایندگان استان و رئیس‌كل دادگستری فارس نیز در این شورا عضویت یابند.

استاندار فارس تأكید کرد: باید اثبات كنیم كه عملكرد و فعالیت اعضا تا چه میزان چقدر اثرگذار بوده تا دیگران هم برای حضور در این مجامع ترغیب شوند.

محمدهادی ایمانیه، دبیر شورای عالی مجامع خیرین فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینكه این استان از دیرباز و در ارتباط با امور خیر و عام‌المنفعه پیشتاز بوده، گفت: طی ١٥ سال اخیر این مهم سرعت خوبی گرفته است.

وی ادامه داد: نخستین مجمع خیرین توسط مرحوم فال اسیری با مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان تشكیل شد و پس از آن مجمع خیرین تامین سلامت در سال ٨١ راه‌اندازی شد و امروز سایر استان‌های كشور به تأسی از فارس  نسبت به تشكیل این مجمع اقدام كرده‌اند.

به گفته وی، شورای عالی مجامع خیرین فارس متشكل از مجمع خیرین مسكن‌ساز، خیرین نخبه‌پرور، خیرین مدرسه‌ساز، خیرین تامین سلامت فارس، خیرین شهرساز و فرهنگساز، خیرین مسكن ساز، خانه خیرین و بنیاد خیریه سلطانی نسب است.

ایمانیه گفت: بسیاری از مشكلات پیش روی فعالیت این مجامع از مشكلات مشترك بین آنها محسوب می‌شود، لذا در این راستا تصمیم به راه‌اندازی شورای عالی مجامع خیرین فارس گرفته شد.

دبیر شورای عالی مجامع خیرین فارس ابراز امیدواری كرد كه هرچه سریعتر این شورا كه انتخابات آن برگزار شده، به ثبت برسد.

انتهای پیام

 

captcha