پرداخت بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گیلانی
کد خبر: 3842864
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

پرداخت بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گیلانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در پنج ماهه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمک‌معیشت به حساب خانوار‌های تحت حمایت استان واریز شده است، گفت: حدود ۱۱۶ هزار خانوار از این مبلغ بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 26 شهریور ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است و تعداد بسیار بالایی از این قشر هم ساکن روستا هستند و از درآمد کافی برخوردار نبوده و تحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تعدادی از خانوارها به دلیل داشتن مشکلات مقطعی، برای مدت محدودی تحت حمایت قرار می گیرند، افزود: این خانوارها بعد از رفع شدن مشکلات شان مجدد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد دیگری جایگزین آن ها می شوند.

اهرابی با بیان اینکه در پنج‌ ماهه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کمک‌معیشت به‌ حساب خانوارهای تحت حمایت استان واریز شده است، افزود: حدود ۱۱۶ هزار خانوار از این مبلغ بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به نداشتن شغل و درآمد ثابت و کافی بسیاری از ساکنان روستاها اشاره و تصریح کرد: ۷۱ درصد مددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند و بسیاری از آنها برای کار و درآمدزایی به شهرها مهاجرت می کنند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت این افراد و یا فرزندان آنها به شهرها با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به آنها اقدام به ایجاد شغل می کند.

وی همچنین به پرداخت وام محکومین به خانوارهای زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و خاطرنشان کرد: سرپرست بسیاری از خانواده ها به دلیل جرائم غیرعمد مانند دیه، مهریه زندانی هستند و خانواده آنها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرند که در پنج ماهه سال جاری ۱۸۱میلیون تومان در قالب وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت‌ شده است.

انتهای پیام

captcha