بیش از 2500 بانوی طلبه در یزد مشغول به تحصیلند
کد خبر: 3842654
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

بیش از 2500 بانوی طلبه در یزد مشغول به تحصیلند

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد کل طلاب استان را دو هزار و 547 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین 1607 نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

بیش از 2500 بانوی طلبه در یزد مشغول به تحصیلندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد 25 شهریورماه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد با اشاره به ثبت‌نام 677 نفر برای سال تحصیلی 99-98 در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: از این تعداد 520 نفر برای تحصیل در سطح دو، 109 نفر تحصیل در سطح سه و 48 نفر در سطح چهار حوزه ثبت‌نام کردند البته تنها 54 نفر برای سطح سه و 12 نفر برای تحصیل در سطح چهار پذیرش نهایی شدند.

کارگر تعداد کل طلاب استان را در حال حاضر دو هزار و 547 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین 1607نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌های علمی و مهارتی از جمله مهارت تدریس، فنون مصاحبه و مهارت‌های بیان تفسیر ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خبر داد و گفت: 30 برنامه توسط معاونت پژوهشی اجرا شده که برگزاری کارگاه بازآفرینی کتب، نشست پژوهشی با موضوع اندیشه تفسیری آیت‌الله جوادی آملی، راه اندازی دو رشته‌ پژوهش محور و برگزاری کرسی آزاد اندیشی حمایت از کالای ایرانی از آن جمله است.

کارگر افزود: انعقاد تفاهم نامه با انتشارات نورقلم جهت انتشار آثار طلاب، نشست هم‌اندیشی نویسندگی کتاب در حوزه زنان و دفاع مقدس، دوره داستان نویسی با هدف تربیت طلاب در زمینه نوشتن در خصوص موضوع دینی، کارگاه شناخت منابع تحقیقی، راه‌اندازی کتابخانه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با جلد کتاب و راه‌اندازی سامانه جامعه کتابداری فراکاوش نیز از دیگر اقدامات بخش پژوهش بوده‌ است.

وی اظهار کرد: 479 مقاله در دهمین جشواره علامه حلی، 180 مقاله در شانزدهمین جشواره بانوی کرامت و 43 تحقیق به هفتمین جشواره پژوهشی رشد ارسال شد.

کارگر با اشاره به اقدامات فرهنگی مدارس نیز گفت: برگزاری دوره روایتگری و پاسخگویی به شبهات غدیر با حضور 70 مبلغ در سطح استان، نشست‌های بصیرتی، مسابقات فرهنگی، خطبه‌خوانی، گستراندن سفره اطعام، اقدام در جهت تولید محتوا برای ترغیب به نماز و برگزاری دوره سیره و سبک رضوی با تاکید بر مسائل زنان و خانواده نیز در 16 ساعت آموزشی برای اساتید مجرب استان در دهه کرامت امسال برگزار شد.

وی کمک خواهران حوزه‌های علمیه به هموطنان سیل‌زده کشور در حدود 600 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی را یادآور شد و اعزام مبلغ به مناطق مختلف را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: حدود 900 نفر در قالب مبلغ به مساجد، ستاد اقامه نماز و پایگاه‌های بسیج، 63 مبلغ به راهیان نور، 294 نفر برای اعتکاف اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha