برپایی نهمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدان اقتصادی در فارس
کد خبر: 3842386
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

برپایی نهمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدان اقتصادی در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ نهمین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی مربوط به متهمان پرونده شرکت هرمی فایننشیال در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نهمین جلسه رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی با هدف رسیدگی به جرائم متهمان پرونده شرکت هرمی فایننشنال به شکل علنی امروز، 24 شهریورماه در محل شعبه ویژه در دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.
در این پرونده تاکنون پانزده متهم شناسایی شده‌‌اند که دادگاه به اتهامات این افراد نظیر اخلال در سیستم اقتصادی و خروج ارز از کشور، رسیدگی می‌کند.
سید محمود ساداتی، رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدین و اخلالگران اقتصادی استان فارس در ارتباط با پرونده این شرکت هرمی، گفت: تاکنون 35 نفر از 15 متهم این پرونده شاکی شده‌اند؛ البته برخی از مالباختگان به دلایلی هنوز اعلام شکات نکرده‌اند.
وی با یادآوری اینکه برخی متهمان این پرونده متواری بوده یا از کشور خارج شده‌اند، گفت: شرکت هرمی فایننشیال نسبت به جذب سرمایه ‌های در پوشش آموزش یا ایجاد بستر کارآفرینی اقدام کرده و افراد بین سه تا 10 هزار دلار سرمایه به این شرکت سپرده‌اند.
ساداتی با بیان اینکه این شرکت هرمی در کشورهای ایران، چین، تایلند، دبی، مالزی و دیگر کشورهای آسیای میانه فعالیت داشته، یادآور شد که سرمایه‌های مردم توسط این شرکت به شکل ارز از کشور خارج شده است.
وی ادامه داد: این شرکت هرمی پس از جذب سرمایه‌های مردمی نسبت به تبدیل آ‌نها به ارز دیجیتال و خارج کردن آن از کشور اقدام کرده و شاکیان پرونده اعلام می‌کنند از محل سرمایه‌گذاری هیچ درآمدی نداشته‌اند.
این مقام قضایی اشد مجازات برای مفسدان و اخلالگران اقتصادی را 20 سال حبس به علاوه جرائم نقدی و شلاق اعلام كرد و گفت: در کمترین حالت متهمان پس از اثبات اتهام به 5 سال حبس محکوم می‌شوند.
كوروش زارعی، نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست این پرونده نیز گفت: اخلال در سیستم اقتصادی کشور، توسعه زنجیره های انسانی برای شرکت هرمی فایننشیال، تحصیل مال از روش های نامشروع و خروج هزار میلیارد ریال ارز از کشور، اتهام‌های مطرح در این پرونده است.
وی با یادآوری اینکه سران این شرکت هرمی در کشورهای امارات و مالزی فعالیت و حضور داشتند، گفت: عوامل این افراد در داخل کشور به فعالیت مشغول بودند.
زارعی با بیان اینکه سرمایه‌های جذب شده از مردم توسط این شرکت به ارز دیجیتال بدل شده است، گفت: هیچ پشتوانه‌ای برای بازگشت سرمایه‌های جذب شده وجود ندارد.
نماینده دادستان شیراز گفت: شرکت فایننشیال برای حذب حداکثری سرمایه مردم بین 6 تا 10 درصد پورسانت به افراد پرداخت کرده است.
یادآور می‌شود، براساس کیفرخواست مطرح شده، متهم ردیف اول در این پرونده بیش از 600 هزار دلار ارز را از کشور خارج کرده است.
انتهای پیام

captcha