فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مواکب‌ لرستان
کد خبر: 3842353
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مواکب‌ لرستان

گروه فرهنگی ــ دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) لرستان، با اشاره به فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مجموعه مواکب استان در اربعین سال جاری، گفت: تعداد ۱۳ مدرسه در کربلای معلی برای استقرار مواکب استان لرستان در نظر گرفته شده است.

فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مواکب‌ لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، میثم کشکولی، دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) لرستان ظهر امروز یک‌شنبه ۲۴ شهریور، در جلسه ستاد اربعین لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت موکب‌های لرستان در کربلا از پنج سال گذشته آغاز شد و با پیگیری‌ها و حضور نیروهای بسیجی و حزب‌الهی امسال مجمع مواکب لرستان تشکیل شده است.

وی با ذکر این مطلب که لرستان پنج سال پیش در قالب یک موکب  فعالیت می‌کرد، افزود: در اربعین حسینی امسال ۱۳ موکب لرستان که فعالیت آن‌ها به صورت هماهنگ است در کربلا فعالیت خواهند داشت.

کشکولی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته ۲۲ شب اسکان در مواکب لرستان انجام شد، ادامه داد: مجموعا ۳۰ هزار نفر در موکب‌های لرستان در عراق اسکان داده شدند.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) به فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مجموعه مواکب استان لرستان اشاره کرد: علاوه‌براین ۳۰ مبلغ در موکب‌های لرستان فعالیت داشته و بیش از ۱۲ هزار ویزیت رایگان با حضور ۲۰ پزشک ارائه شده است.

کشکولی با یادآوری این مطلب که ۲۵ آشپز از لرستان در آشپرخانه حرم امیرالمومنین(ع) فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی برای خدام اربعین انجام شد و ۳۰۰ نفر در دوره شرکت کردند.

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک مردمی

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) به جمع‌آوری دو میلیارد تومان مشارکت مردمی در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن اربعین حسینی در لرستان طراحی شده است به‌طوری‌که در محتوای آن مشخصات مواکب لرستان تهیه شده‌است علاوه بر این دو سرود حماسی ایرانی ـ عربی نیز تهیه شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ایام اربعین برای توسعه استان تاکید کرد و یادآور شد: قابلیت‌ها و مراکز گردشگری استان در قالب یک بروشور عربی طراحی شود چراکه بسیاری از گردشگران عراقی در استان حضور پیدا می‌کنند.

کشکولی با یادآوری این مطلب که ۱۳ مدرسه در کربلا در اختیار ایران است، اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا ضرورت حمام، کارخانه یخ و کولر بیشتر است.

انتهای پیام

captcha