صادرکنندگان فارس در اتاق‌های مشترک كشورها پویاتر عمل کنند
کد خبر: 3840176
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

صادرکنندگان فارس در اتاق‌های مشترک كشورها پویاتر عمل کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس كمیسیون صادرات، واردات و گمرك اتاق بازرگانی فارس خواستار عضویت و فعالیت پویای صادركنندگان این استان در اتاق‌های مشترك 5 كشور شد كه بیشترین تجارت و مراودات اقتصادی را با استان دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، خسرو فروغان، عضو هیئت نمایندگان و رئیس جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس امروز، 13 شهریورماه در جلسه این كمیسیون گفت: صادرکنندگان استان فارس نقش مهم و پر رنگی در صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند اما علی‌رغم تاثیرگذاری در بازار این کشورها، استان‌هایی که به مراتب فاصله جغرافیایی زیادی نیز با کشورهای خلیج فارس دارند، مسئولیت اتاق‌های مشترک را برعهده دارند.
وی با انتقاد از اینکه صادرکنندگان فارس در هیچ یک از اتاق‌های مشترک این کشورها جایگاه در خور شأنی ندارند، بیان کرد: صادرکنندگان استان باید در اتاق مشترک پنج کشور که بیشترین تجارت و مراودات اقتصادی استان با آن‌هاست، عضو و فعال شوند.
فروغان اظهار كرد: اتاق‌های مشترک ظرفیت‌های خوبی برای تقویت و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای مختلف است که برای تجار با اصالت ما یک ظرفیت است لذا پویایی صادرکنندگان ما در این اتاق‌ها موضوع حائز اهمیتی است.
وی همچنین در خصوص بازار کشور هند هم اضافه کرد: کشور هند بازار بسیار خوب برای تجار استان فارس است که فرصت تجارت با این کشور بسیار گسترده است و ما به زودی میزبان رایزن اقتصادی سفارت ایران در هند خواهیم بود تا بتواند ابعاد مختلف تجارت با این کشور را برای تجار ما تبیین کند.
فروغان ادامه داد: تلاش می‌کنیم دردوره جدید کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی بتواند تأثیرگذاری و نقش مهم خود را در بخش بازرگانی و تجارت خارجی استان ایفا کند.
هادی حنایی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: موضوع مهم اعزام هیئت‌های تجاری نیز باید در دستور کار کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق قرار داشته باشد ضمن اینکه انتظارها از این کمیسیون این است که خروجی آن در رفع مشکلات صادرات و صادرکنندگان استان قابل لمس باشد.
انتهای پیام

captcha