برگزاری مراسم «خامس آل عبا» در بیش از 2800 مسجد گیلان
کد خبر: 3839819
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

برگزاری مراسم «خامس آل عبا» در بیش از 2800 مسجد گیلان

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری برنامه‌های قرآنی در ایام دهه اول محرم خبر داد و گفت: مراسم عزاداری «خامس آل عبا» در بیش از دو هزار و 800 مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 12 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ایام محرم، اظهار کرد: مراسم عزاداری «خامس آل عبا» در بیش از دو هزار و 800 مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر رشت با بیش از 130 مسجد پذیرای عزاداران حسینی است، افزود: آماده‌سازی مساجد جهت استقبال از عزاداران حسینی، برگزاری برنامه‌های آیینی همچون علم‌بندان و طشت‌گذاری، اجرای تعزیه قبیله بنی‌اسد در مساجد منتخب و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و فرهنگی با موضوع محرم از جمله این برنامه‌هاست.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به همراه تکریم از خانواده‌های شهدا در مساجد، برپایی کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی تحت عنوان «مهدی‌یاران حسینی» ویژه کودکان در مساجد منتخب، برگزاری سلسله جلسات روایت شب‌های محرم در مساجد، فراخوان مسابقه عکس محرم و پرده‌خوانی شهادت امام حسین(ع) نیز اجرا می‌شود.

رضوانی‌نژاد رویکرد مساجد گیلان در ایام محرم امسال را حضور و فعالیت بیشتر جوانان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایجاد بینش بصیرت‌محور در حوزه معارف حسینی با نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری مد نظر کانون‌های مساجد قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری محافل و حلقات معرفت با موضوع و محوریت فرهنگ عاشورا و انتظار با حضور مردم، علما و مبلغان دینی، عنوان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی و ارائه مشاوره‌های دینی، اعتقادی، خانوادگی، مذهبی و… از جمله فعالیت‌های مسجدی در این ایام است.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های قرآنی در ایام دهه اول محرم با محوریت قرائت قرآن، طرح «تلاوت نور» و تصحیح نماز در مساجد گیلان خبر داد.

انتهای پیام

captcha