پلیس با قمه‌زن‌ها در ملاء عام برخورد می‌کند
کد خبر: 3839743
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

پلیس با قمه‌زن‌ها در ملاء عام برخورد می‌کند

گروه اجتماعی ــ بر اساس اعلام پلیس قمه‌زنی در ملاء عام خلاف قانون و شرع است و با قمه‌زن‌ها برخورد می‌شود.

پلیس با قمه‌زن‌ها در ملاء عام برخورد می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، نیروی انتظامی استان زنجان اعلام کرده طبق دستور، همچون سال‌های گذشته با کسانی که در ملاء عام اقدام به قمه‌‎زنی کنند، برخورد می‌شود.
قمه‌زنی مخالف اصول شرعی و قانونی بوده و بیشتر مراجع آن‌ را نهی کردند از این‌رو پلیس برای پیشگیری از اعمال خلاف قانون از سوء استفاده‌ها و رفتارهای پرخطر جلوگیری می‌کند.
همچنین، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: پلیس استان با ایجاد قرارگاه عملیاتی عاشورا آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت مراسمات ماه محرم را دارد.
 وی بر اهميت همكاری مردم و هيئت‌های عزاداری با پليس در برقراری نظم و امنيت مراسم تاكيد كرد و گفت: همراهی و همكاری مسئولان هيئت‌های مذهبی، مساجد و تكايا باعث خواهد شد تا شاهد اجرای مراسماتی باشكوه، منظم و در نظم و امنيت كامل باشيم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی و مهم  در مراسمات سوگواری سالار شهیدان (ع) مباحث ترافیکی و عبور و مرور است خاطر نشان کرد: پلیس استان با بررسی و پایش مسیرهای حرکت هیئت ها و دسته های عزاداری به ویژه در روز هشتم محرم "یوم العباس " و یازدهم محرم " یوم الزینب " که شهرت جهانی دارد برنامه ریزی های مناسب را انجام داده است .
سردار جهانبخش با اشاره به تعامل خوب با سپاه، بسيج، مراجع اطلاعاتي و قضائي بيان داشت: مشاركت پليس با هيئت امناي مساجد برای برگزاری مراسم های ايام محرم، اعتقادی است و در راستای ارادت به ائمه معصومين ( ع ) است.
فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد: تمام تلاش خود را در اين ايام به كارمی‌گيريم  تا بتوانيم به نحو مطلوب امنيت اين عزاداری‌ها را تامين و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهيدان باشيم.
این مقام ارشد انتظامی استان زنجان نحوه‌ برگزاری آيين‌ها سوگواری سالار شهيدان در استان زنجان را الگوی مناسبی برای هيئت و دستجات مذهبی ديگر شهرها دانست و گفت: شكوه و عظمت دسته‌های عزاداری حسينيه و زينبيه زنجان در سطح كشور بی‌نظير است.
سردار جهانبخش با اشاره به اينكه خدمت به عزاداران حسيني در پايتخت شور و شعور حسيني افتخار بزرگی است، بيان کرد: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت بسیار بزرگی است که در طول تایخ در حال حرکت است و تحولات تاریخ هم به حرکت آن تاثیر نگذاشته است.
وی مکتب حسینی را یک مکتب فکری است دانست و خاطر نشان کرد: در این مکتب تمامی دروس مردانگی، جوانمردی، ایثار، ایمان، جهاد، شهادت، انقلابی بودن و هر چیزی که در تراز جمهوری اسلامی است یافت می‌شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بيان اينكه موضوع امنيت در جامعه بسيار مهم است و همه بايد در جهت برقراري آن تلاش كنيم، گفت: بايد از همه ظرفيت‌های موجود و سرمایه های اجتماعی در اين زمینه استفاده شود.
انتهای پیام
captcha