ارتباط میان دین و میهن‌پرستی با روش‌های مناسب به نسل آینده منتقل شود
کد خبر: 3839119
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

ارتباط میان دین و میهن‌پرستی با روش‌های مناسب به نسل آینده منتقل شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینکه دفاع مقدس تبلور ارزش‌های دینی و مذهبی است، ایجاد ارتباط میان دین و میهن‌پرستی را امری ارزشمند دانست و بر لزوم انتقال این ارزش‌ها با برنامه‌ها و اقدامات مؤثر به نسل‌‌های آینده تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 10 شهریور در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با هدف بررسی برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان سرداران شهید و بزرگان اثرگذاری را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده، برندسازی و معرفی آن‌ها را امری ضروری دانست و گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی باید در این امر کوشا باشند.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر حوزه‌ای برای اینکه منجر به نتیجه شود نیازمند پیگیری است، افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به خوبی و به گونه‌ای که مخاطبان بتوانند بهره لازم را از آن‌ها ببرند، عملیاتی شود.
رحیمی دوران دفاع مقدس را از طلایی‌ترین دوران‌های کشور توصیف کرد و ادامه داد: توجه به ارزش‌های دفاع مقدس فرضی واجب است.
استاندار فارس با بیان اینکه جنگ هشت ساله ایران تبلور ارزش‌های دینی و مذهبی و ملی و سرزمینی است، ایجاد ارتباط میان دین و میهن‌پرستی را امری ارزشمند دانست و گفت: این ارزش‌ها باید با روش‌ها و برنامه‌ها و اقدامات عملی موثر به نسل‌های آینده منتقل شود.
رحیمی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که به منظور حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌‎شود؛ باید شرایط مطلوب و آنچه باید در آینده به آن دست یابیم نیز به روشنی ترسیم شود، اظهار کرد: در دفاع مقدس ایده‌ها و آرمان‌ها به واقعیت تبدیل شد و اکنون نیز باید با شخصیت‌پردازی و انتقال این پرداخته‌ها به نسل آینده به سمت مطلوب حرکت کنیم.
وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در چارچوب اداره خود برگزار کرده و در اجرای برنامه‌های مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز از هیچ کمک و تلاشی دریغ نکنند.
رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: علاوه بر سخنرانی و برنامه‌های معمول، استفاده از زبان هنر جایگاه اثرگذاری در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.
رحیمی اضافه کرد: بهره‌گیری از هنرهایی همچون سینما، تئاتر، موسیقی‌های اصیل و آیینی نباید در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس مغفول بماند.
پیشنهاد دیگر وی برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس بود و ادامه داد: اداره ورزش و جوانان استان از توانایی‌های لازم برای برگزار این‌گونه برنامه‌ها برخوردار است. برگزاری جام دفاع مقدس می‌تواند یکی از برنامه‌های ورزشی باشد که در سطح استانی و حتی ملی به همت استان فارس برگزار شود.
رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتقال آن به نسل جوان و نوجوان است، بر لزوم حضور پر رنگ‌تر و جدی‌تر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این موضوع تاکید کرد.
وی درباره موزه دفاع مقدس و رفع موانع موجود در مسیر تکمیل و توسعه آن نیز یادآور شد: باید اراده‌ای جدی و منسجم برای پیشبرد و حصول نتیجه وجود داشته باشد.
استاندار فارس همچنین به راهکارهای رفع مشکلات موجود درباره موزه دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: امکان ایجاد ارزش افزوده در بعضی اراضی و ابنیه و استفاده از این ارزش افزوده در تکمیل روند ساخت موزه وجود دارد.
رحیمی بیان کرد: کارگروه متشکل از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری شیراز، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری این موضوع را پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام

captcha