جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در سطح ملی برگزار شود
کد خبر: 3838415
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶

جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در سطح ملی برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی را دارای قابلیت ملی شدن دانست و اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان معصوم در حوزه قرآن به ادامه فعالیت روح تازه‌ای می‌بخشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره‌شیخ‌لو‌، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور عصر روز گذشته ششم شهریورماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مرحله منطقه‌ای ششمین دوره جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که در فرهنگسرای اندیشه محلات برگزار شد، تصریح کرد: به ایستگاه ششم جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی رسیدیم، تا سال گذشته هر سال شاهد رشد صعودی این برنامه قرآنی بودیم و سال ۹۷ این جشنواره به صورت استانی برگزار شد اما امسال متاسفانه شاید به دلیل کم‌توجهی به ۵ سال قبل بازگشته و شاهد برگزاری این جشنواره تنها در سه شهرستان خمین، محلات و دلیجان هستیم.

وی از اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خواستار برنامه‌ریزی جامع جهت برگزاری جشنواره هفتم در مجموعه استان شد و از مسؤلان و‌ خیرین خواست تا همگی دست به دست هم داده و بار دیگر این جشنواره را به صورت استانی برگزار کنند.

این مقام مسئول جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی را دارای قابلیت ملی شدن دانست و اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان معصوم در حوزه قرآن به ادامه فعالیت روح تازه‌ای می‌بخشد، دانش‌آموزان دختر نوجوان و کودک با حجب و حیای بسیار شایسته حاضر شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند، تقویت این پتانسیل به رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌‌کند.

قره‌شیخ‌لو ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی در رشته‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: هیچ کاری همچون قرآن برای حفظ و صیانت نسل جوان در مقابل مشکلات و آسیب‌ها تاثیر‌گذار نیست هرچه برای قرآن و آشنایی نسل جوان و نوجوان ما برای قرآن سرمایه‌گذاری شود همه خیر و برکت است.

وی ادامه داد: همه مردم استان در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند حتی اداراتی که به ظاهر ماموریت فرهنگی برای آنان تعریف نشده باشد، می‌توانند این مسئولیت و این فرصت را غنیمت دانسته و قدمی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بردارند. ظرفیت در استان مرکزی بسیار است و گواه این مطلب تجلیل از ۲۷۰ نونهال و نوجوان قرآنی است.

قره‌شیخ‌لو لزوم حضور خیرین در فعالیت‌های قرآنی را ضروری توصیف کرد و افزود: فعالیت خیرین استان در حوزه قرآن زبانزد بوده است و در سراسر کشور خیرین استان بی‌نظیر هستند. بنده اعتقاد دارم اگر خیرین بدانند جشنواره نیاز به کمک و مساعدت مالی دارد هیچ‌گاه کم نخواهند گذارد و حتماً با کمک این افراد خواهیم توانست جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

وی با بیان این نکته که امید است تا دو یا سه سال آینده جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی به صورت ملی برگزار شود، اظهار کرد: شش سال پیش استاد سلیمی وقتی پیشنهاد برگزاری جشنواره را داد هیچ یک از ما گمان حضور پرشور و پر مخاطب را نمی‌کردیم امید است با کمک همه این ظرفیت تحقق پیدا کرده و این جشنواره از رونق بیشتری برخوردار باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در بخش پایانی سخنان خود از والدین جهت اهتمام به هدایت فرزندان در مسیر قرآن تقدیر کرد و افزود: امید است این رفتار، وقت گذاردن شما برای فرزندتان الگویی برای همه مردم باشد. والدین نقش بسیار موثری در تربیت قرآنی فرزندان دارند و این مهم تکلیفی است که خداوند برعهده والدین گذارده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم علاوه بر تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی، از ۲۷۰ نونهال و نوجوان منتخب قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha